Már három cég szeretne az F1 független motorszállítója lenni

Forma-1, Heinz-Harald Frentzen, Williams-Mecachrome, San Marinói Nagydíj 1998, Imola
Imola, Italy. 24th - 26th April 1998. Heinz Harald Frentzen (Williams FW20 Mecachrome). Action. Photo: LAT Photographic/Williams F1 ref: 35mm Transparency 98SM35
Vágólapra másolva!
Kiderült, hogy az AER illetve az Ilmor mellett a Renault és más autógyártók alvállalkozójaként működő Mecachrome is benyújt egy pályázatot az FIA független gyártók számára kiírandó tenderére.

Az Ilmor és az AER után a Renault-hoz szorosan kötődő Mecachrome is tervezi, hogy elindul a tenderen, amelyet az FIA várhatóan hamarosan kiír az alternatív ügyfélmotorok szállítására vonatkozóan. Az ügy előzménye, hogy a szövetség csökkenteni kívánja az F1-ben érdekelt autógyárak befolyását, illetve az általuk kínált hibrid turbómotorok árát, de szabálytervezettel nem tudták elérni, hogy mérséklődjenek a költségek, mert a Ferrari megvétózta a javaslatot.

Az FIA ezért tendert készül kiírni a jelenleg használtaktól eltérő, de az elképzeléseik szerint hasonló teljesítményű motorokra. Az Ilmor, valamint az AER már jelezte is érdeklődését a lehetőség iránt. A Motorsport.com arról számolt be, hogy harmadikként a jövő évtől GP3-as, 2017-től pedig GP2-es motorokat is készítő Mecachrome szintén jelezte az indulási szándékát. Jean-Charles Raillat, a vállalat versenyrészlegének vezetője szerint a 3,4 literes, V6-os erőforrásuk jó alap lesz ehhez.

Williams-Mecachrome és Benetton-Supertec autók az 1998-as San Marinói Nagydíjon Forrás: Williams F1

„Az FIA egy maximum 2,5 liter lökettérfogatú motorra kért ajánlatot. A motorjainkhoz kifejlesztett alap teljesen kompatibilis az FIA elvárásaival. A dologi erőforrások és kapacitás tekintetében is teljesen megfelelünk nekik. A Mecachrome-nál hozzászoktunk, hogy hat hónap alatt megtervezünk és gyártásba adunk egy motort. A tervezésre még mindig bőven van időnk” – mondta Raillat, aki szerint elég, ha jövő februárban eldől, 2017-től szállíthatnak-e motort az F1-be.

A három érdeklődő gyártó esetében közös, hogy mindannyian rendelkeznek olyan létező megoldásokkal, amelyek módosított változataival el tudnak indulni az FIA tenderén, míg a Cosworth számára túl drága lenne kifejleszteni egy új hardvert.

Szavazzon!

Önnek tetszene, ha többféle motorszabály lenne az F1-ben?

„Ebből a szempontból talán könnyebb helyzetben vagyunk, mint mások” – mondta Raillat. „Már rendelkezünk egy létező, megfelelő alappal, persze az is továbbfejlesztést igényel. Pénzügyi szempontból a felméréseink szerint minimum két csapat kellene, hogy nyereségesek legyünk, és az FIA által meghatározott célokat is tartani tudjuk. Két csapat, összesen négy autó, ez az elképzelésünk” – jelentette ki.

A Mecachrome 1979 óta a Renault egyik kiemelt F1-es beszállítója, de különböző kontinenseken létesített bázisaikon több gyártó számára párhuzamosan is gyártottak alkatrészeket. Miután a Renault 1997 végén kiszállt az F1-ből, a Mecachrome 1998 és 2002 között Supertec, Playlife és Asiatech néven folytatta a V10-es motorok gyártását, majd a Renault visszatérése után a gyári csapat, valamint a Red Bull által 2013 végéig használt egységek összeszerelésével is őket bízták meg.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!