Vágólapra másolva!
Szinte teljesen megszűnt a párbeszéd a gyártó és a partnercsapatai között. Massa szerint a Red Bull nem csak azért jut nehezen motorhoz, mert a riválisok tartanak a tempójuktól.

A Renault a Brazil Nagydíj hétvégéjén bevetette az új motorját Daniel Ricciardo Red Bulljában, de a régóta várt hajtáslánc teljesítménye csalódást okozott, az ausztrál pilóta szinte semmilyen javulást nem tapasztalt. Később kiderült, hogy a Renault egyelőre csak az új belső égésű motort használta fel, a továbbfejlesztett turbófeltöltőt nem.

Ezért számítanak további előrelépésre, de az F1-es program vezetője, Cyril Abiteboul nem tagadja, hogy nagyobb teljesítményjavulásban reménykedtek. Szerinte az utóbbi hónapok feszültsége és a Red Bull-lal folytatott viták is hozzájárultak ahhoz, hogy a vártnál kevesebbet tudtak fejlődni.

A Renault a megromlott kommunikáció miatt sem tudott fejleszteni Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Clive Mason

"Igaz, hogy a közelmúlt történései és a Red Bull miatti bizonytalanság miatt lazább lett a technikai együttműködésünk a csapatainkkal" - nyilatkozta Abiteboul, aki szerint a kapcsolatot nagyban befolyásolja, hogy a Red Bull korábban eldöntötte, jövőre más gyártó motorjait használja majd. "Szinte teljesen megszűnt köztünk a párbeszéd. Ez elsősorban a következő idény miatt volt így, de óvatosabbnak kellett volna lennünk, hogy az idei évet még ne befolyásolja."

"Nem tudtuk kihozni a maximumot a fejlesztéseinkből - ha a hajtáslánc egyik elemét megváltoztatjuk, gondolnunk kell arra is, hogy ez milyen hatással lesz a többi elemre" - magyarázta a francia. "Szerintem sokkal több van az új alkatrészeinkben. Kicsit csalódottak vagyunk, amiért nem tudtunk mindent kihozni belőlük, de a jövőben ennél többet várhatunk."

A Red Bull több motorgyártóval tárgyalt a következő idényről, azonban a Mercedesszel, a Ferrarival és a Hondával sem tudtak megegyezni. A legvalószínűbb opciónak most az tűnik, hogy az istálló jövőre is a Renault motorjait fogja használni, de azokat vagy Infinitinek keresztelik el, vagy nem is látják el márkajelzéssel. A Renault mindenesetre gőzerővel készül a 2016-os idényre, azt viszont még nem tudják, hogy Abu-Dzabiban bevetik-e a többi fejlesztésüket - még az is előfordulhat, hogy visszatérnek a hajtáslánc korábbi verziójához.

Más problémák is vannak?

A Williams versenyzője, Felipe Massa közben kijelentette, szerinte a Red Bull nem csak azért nem kapott motort a többi gyártótól, mert a riválisok félnek a tempójuktól. "Szerintem más problémákról is szó van" - válaszolta az UOL Esporte kérdésére. Nem csak annyi történt, hogy a gyártók nem akartak nekik motort adni - nem tudhatjuk, milyen a kapcsolatuk, és milyen politikai problémákba ütköztek."

"Volt egy megállapodásuk a Renault-val, amelynek - legalábbis elméletben - nem törvényes úton vetettek véget. Szerintem sokkal több van a háttérben."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!