Vágólapra másolva!
A Lotus tartozásai miatt halogatják a bejelentést a franciák, és közben még mindig nem tudják biztosan, hogy maradni akarnak-e az F1-ben.

A korábbi hírekkel ellentétben semmi sem dőlt még el a Renault háza táján, továbbra is tárgyalnak a Lotus tulajdonosaival, és közben azt is vizsgálják, hogy megéri-e nekik a márkanevet az F1-ben tartani. Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője a Motorsport.com-nak elmondta, Abu-Dzabiban, esetleg röviddekl előtte vagy utána tehetnek bejelentést a terveikről „Ennek egyszerű az oka: még nem vagyunk biztosak a végkifejletben.”

„A háttérben folyik a munka” – közölte a francia. „A Lotus helyzete összetett, igazából két pályán mozgunk egymással párhuzamosan. Az egyik a velük való ügylet, mert időbe telik egy olyan céget megvenni, aminek van egy bizonyos múltja. Ez nem bántás, de akadnak náluk függőben lévő dolgok. Most dolgozunk az ügyön az ügyvédekkel, auditorokkal, vállalati pénzügyesekkel, de haladunk. Közben a Renault folytatja az F1-gyel kapcsolatos értékelését” – magyarázta Abiteboul.

Van még megbeszélni való a Renault-Lotus házasság ügyében Forrás: STUDIO ASSET/Bernard Asset

A francia menedzser szerint „eljön az a pont, amikor kikristályosodik egy döntés, megerősítés vagy esetleg a dokumentumok cseréjének megszakítása, aztán egy bejelentés.” Arra viszont Abiteboul még utalást sem tett, hogy melyik elhatározáshoz állhatnak közelebb, inkább Carlos Ghosnra, a Renault-Nissan szövetség első emberére hárította az illetékességet. „Rengeteg érvet fel lehet hozni az F1 mellett, de a szélesebb képet kell nézni. A márka értékeihez, a vállalat stratégiájához és az ügyvezető szándékaihoz kell illeszkedni.”

„Az autóipar mozgásban van, ahogy a Renault-Nissan szövetség is. Nem mondom, hogy mindenképpen van köztük összefüggés, de végül is (Ghosn) az, aki képes globálisan felmérni a helyzetet. Minden azon múlik, ő hogyan látja a következő öt-tíz évet, mert ilyen távlatokban gondolkodunk az F1-es részvételünkkel kapcsolatban. Csak ő hozhatja meg a döntést, miután megadtunk neki minden szükséges információt” – foglalta össze.

A Lotusnál bizakodnak

Az enstone-i istálló pénzügyeivel Brazíliában megint gondok akadtak, de ettől függetlenül Federico Gastaldi optimistán nyilatkozott a jövő évről és a 2016-os autó fejlesztéséről, amelyben már a Renault szakemberei is közreműködnek. „Elkezdtünk dolgozni az új autón” – erősítette meg az F1i.com-nak. "Nick Chester nagyon-nagyon magabiztos. Enstone-ban maradt a csapatunkkal, a Renault embereivel közösen rakják össze a terveket, amelyek nagyon jónak tűnnek.”

A Lotus csapatfőnök-helyettese szerint a jövő évük „egy másik történet” lesz, mert úgy véli, az enstone-i stáb sikeres lehet, ha hozzájut a szükséges erőforrásokhoz. Szerinte ezt az is mutatja, hogy több csapat próbálja elcsábítani az alkalmazottaikat. Gastaldit az új Renault motor a várttól elmaradó teljesítménye sem aggasztja: „Bízom abban, hogy a Renault jó munkát fog végezni. Ők a világ egyik legnagyobb autógyártója, úgyhogy reméljük, jó munkát végeznek majd.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!