Vágólapra másolva!
Miután az oroszországi szabadedzéseken ők sem tehettek meg elég mért kört, kénytelenek voltak kísérletezni. A Q3-ra szokatlan módszert választottak, de bevált – főleg Rosberg esetében, aki elégedettebb volt a balansszal.

Nico Rosberg idei harmadik, sorozatban második pole pozícióját szerezte meg az Orosz Nagydíjra, bő 3 tizedmásodperccel maga mögé utasítva csapattársát, az összetettben 48 pontos előnnyel vezető Lewis Hamiltont. A többi csapathoz hasonlóan azonban a Mercedesnek is improvizálnia kellett, mert mindhárom szabadedzésen kevés kört tudtak megtenni különféle fennakadások miatt, így a szokásosnál kevesebb adatuk volt a gumik viselkedéséről is.

„Még a Q1-ben és a Q2-ben is azzal kísérleteztünk, hogy az első, második, harmadik vagy negyedik mért körünk a leggyorsabb egy adott szett gumival – és persze nyomon követtük az ellenfeleink lépéseit is" – magyarázta a csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe. „A legfőbb nehézség az volt, hogy a Q3-ban nem lett volna időnk mindkét autónkkal megtenni két, egyenként két mért körös etapot, ami pedig a legjobb megoldás lett volna, csak úgy, hogy az egész Q3-ra előre feltankoljuk őket. Akkor viszont az első etapban plusz súlyt kellett volna cipelnünk."

„Ezért úgy döntöttünk, mindkét autónkkal csak egy-egy etapot teljesítünk, amelynek a második és negyedik körét nyomjuk meg. Ez elégnek bizonyult ahhoz, hogy meghódítsuk az első rajtsort, de a második körében egyik versenyzőnk sem tudott tovább javítani."

Rosberg Japánban is a csapattársa elől rajtolhatott, de nem ment vele sokra - katt a galériához! Forrás: Daimler

Rosberg végül 1,4 másodperccel jobb időt ért el, mint amivel Hamilton tavaly megszerezte a pole-t az Orosz Nagydíjra. „Az időmérő remekül ment, a mérnökeimnek is köszönhetően jó balanszot találtunk az autóhoz" – mondta a német. „Kicsit találgatnunk kellett, de összejött. Kényelmesen éreztem magam a pályán, úgyhogy sikerült pár jó kört futnom, amivel elégedett vagyok."

Hamiltonnak sorozatban már harmadszor csúszott ki a kezéből a pole,

és elismerte, hogy a csapattársa ezúttal jobb munkát végzett. „Én nem voltam teljesen elégedett a balansszal" – tette hozzá a világbajnokság éllovasa, aki az utolsó körében elfékezte magát a 13-as kanyarnál. „De így a verseny csak még izgalmasabb lesz, mert az első kanyarig nagyon hosszú a vágta, talán az egész idényben az egyik leghosszabb, vagyis sok lehetőséget tartogat."

Tartanak a gumikopástól

A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff megjegyezte, hogy a verseny „egy kicsit utazás lesz az ismeretlenbe, mert a hétvégén nem tettünk meg túl sok kört. Ez a pálya keményen bánik a hátsó gumikkal, azoknak a kopására mindenkinek oda kell majd figyelnie."

Wolff azt állította, a Mercedes „aggódik" emiatt, de a ferraris Sebastian Vettel, aki a 4. kockából fog rajtolni, szkeptikusan fogadta a kijelentését. Rosberg pedig rámutatott, hogy az Ezüstnyilak a Q1-ben kifejezetten gyorsak voltak a keményebb keverékű Pirelliken is, ami a versenyen jól jöhet majd nekik. „Délelőtt a többiekhez hasonlóan mi is tettünk meg köröket magas üzemanyagszinttel" – árulta el. „Ezért van valamilyen képünk arról, hogy mire számíthatunk, nem csak találgatni fogunk. Elég magabiztosak vagyunk a várakozásainkat illetően, és szerintem a stratégiánk is jó lesz."

A Mercedesnek Szocsiban elég lesz 3 ponttal többet szereznie a Ferrarinál ahhoz, hogy bebiztosítsa sorozatban második konstruktőri világbajnoki címét.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!