Vágólapra másolva!
A Pirelli Szuzukában is emelt az egy évvel ezelőtti keréknyomáson, amitől több versenyző szerint túlmelegszenek a gumik. A gumiszállítónál úgy vélik, minden rendben van.

Monza és Szingapúr után a Pirelli Szuzukában is nagyobb minimális keréknyomást szabott meg a csapatoknak, mint egy évvel ezelőtt: elől 21,5, hátul pedig 20,5 psi-t, ami 2 illetve 1,5 psi növekedést jelent a tavalyihoz képest. A mezőny több tagja is attól tart, hogy a gumikat így a verseny hosszabb etapjain könnyű lesz elmelegíteni, ráadásul a helyzetet tovább bonyolítja, hogy a csapatok a pénteki eső miatt a szokásosnál kevesebb adatot tudtak gyűjteni a szabadedzések során.

– mondta Daniel Ricciardo, aki majd a 7. helyről vághat neki a Japán Nagydíjnak. „Valószínűleg nem annyira az elhasználódást, hanem a túlmelegedést lesz nehéz kordában tartani. Ez nem könnyű feladat, főleg itt, ahol egyik kanyar követi a másikat. Megvannak a korlátai annak, amit tehetünk."

A keményre fújt gumik hamar elmelegszenek - katt a galériához! Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Clive Mason

A pálya első szektorában, az egymásba fonódó S-kanyarokban különösen felforrósodhatnak a gumik, amelyeket a versenyen nem lehet olyan egyszerűen visszahűteni, mint az időmérőn. A McLaren-es Jenson Button szerint vasárnap mindenkinek gondjai lesznek emiatt. „A keréknyomás annyira magas, hogy a gumik egyetlen kör után túl fognak melegedni" – vélte. „A végén lufivá fújódnak fel, olyan kemények lesznek."

Romain Grosjean hozzátette, hogy

a Pirelli által megadott határértékek „extrémek",

a csapattársa, Pastor Maldonado azonban figyelmeztetett rá, hogy már késő változtatni rajtuk. „A versenyen így nehéz dolgunk lesz" – mondta. „A biztonság szempontjából értem, hogy miért választottak ennyire magas nyomást, de a gumik így kevésbé teljesítenek jól."

Fernando Alonso megjegyezte, hogy ez közrejátszhatott a hétvége folyamán, főleg szombaton látott kicsúszásokban is. „Mindenképpen hiányzik a tapadás, amely hirtelen még a szokásosnál is jobban romlik a nyomás következtében" – magyarázta. „Az autók sokkal többet csúszkálnak, és a harmadik szabadedzésen mindannyian sok hibát vétettünk, gyakran lesodródva egyes kanyarokban. A tapadás kisebb, de ha a gumik így biztonságosak, akkor rendben van."

Muszáj volt emelni

Habár Nico Rosberg végül a tavalyihoz képest 78 ezredmásodperccel rosszabb idővel kaparintotta meg a pole pozíciót, mert a Q3 végén a piros zászlók miatt senki nem tudott javítani, az autók 11 kg-mal nehezebbek, mint egy évvel ezelőtt, ezért a gumikat érő terhelés is nőtt. A Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery azt állította, az általuk választott minimális keréknyomás „teljesen korrekt" a csapatoktól kapott adatok alapján, bár azt elismerte, hogy nem minden autó szempontjából ideális.

– mondta. „Az autók fejlődése nem rekedt meg, a teljesítményük, és így a gumik terhelése is drámaian nőtt. Ez indokolta a módosításokat. Szuzuka a szezon egyik legkeményebb pályája, ezért a hozzáállásunk teljesen normális."

A Japán Nagydíjon a legkeményebb keverékű gumikkal is két vagy három kerékcserére van szükség: Sebastian Vettel tavalyelőtt kettővel, míg Lewis Hamilton tavaly hárommal nyerte meg a futamot.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!