Társoldalunk:

Verstappen állítja, hogy a szimulátorral lehet előzéseket gyakorolni

2015.09.09. 15:02

A holland tinédzsernek bevált az otthoni gyakorlás, és úgy véli, segített neki felmérni, hogy nagy sebességnél a pálya adott pontján milyen manővert vállalhat be. Bár Hamilton és Villeneuve szerint Verstappen módszere nem hatékony, ellenpéldák bőven akadnak.

Nehéz nem észrevenni, hogy a 17 esztendős Max Verstappen új színt hozott a Forma-1-be: látványos, olykor a vakmerőség határát súroló előzései a legtöbb versenyét izgalmassá teszik, és eddig mindössze egyszer, a Monacói Nagydíjon hibázott nagyot. Verstappen ráadásul a módszereivel is felhívta magára a figyelmet: a nyári szünetben az otthoni számítógépén is gyakorolt.

Verstappen a világ egyik legsikeresebb szimulátoros csapatához, a Team Redline-hoz csatlakozott, és az instruktoruk, Atze Kerkhoff segítségével készült a spái és monzai futamra. „Ez mindig segít, mert így már előre tudom, mennyi helyem van” – mondta a holland az előzés-gyakorlatokról. „A szimulátorral az ember néha túl messzire megy, így azt is megtanulom, hogy mit nem vállalhatok be. Szerintem ez hasznos. Amit Spára és Monzára begyakoroltam, mindkét alkalommal bevált az igazi pályán is.”

Amikor beül az autóba, már tudja, hogy mit fog csinálniForrás: Getty Images/Mark Thompson

Különösen az a spái manőver keltette fel a közvélemény figyelmét, amelyet Verstappen a sauberes Felipe Nasr ellen hajtott végre. Bár Lewis Hamilton az Origo GPHírek-nek azt mondta, unalmas előre megtervezni az előzéseket, Jacques Villeneuve szerint pedig a holland büntetést érdemelt volna, egy videó igazolta, hogy Verstappen előre begyakorolt figurát hajtott végre. Ezt ő maga is megerősítette: „Nasrt ugyanúgy előztem meg, ahogy a szimulátorban is.”

Noha az F1-ben egyelőre csak a csapatok ipari technológiákkal készült szimulátorainak alkalmazása terjedt el, költséghatékonyabb kategóriákban már bevett gyakorlat a kereskedelmi forgalomban kapható szoftverek használata az autósportokban. Messzire sem kell mennünk példáért, hiszen három sikeres, magyar pályaversenyző, Wéber Gábor, Kiss Norbert és Michelisz Norbert is sikeres szimulátoros volt, mielőtt igazi autókkal is győzelmeket kezdtek aratni nemzetközi bajnokságokban.

A túraautók és az F1 között persze jelentős a szakadék, de „félúton” is találni ilyen történeteket: A Nissan az idén két olyan pilótát - Lucas Ordonezt, és már a GP2-ben versenyző Jann Mardenborought is - benevezett a Le Mans-i 24 órás verseny LMP1-es kategóriájában induló gyári csapatába, akik korábban a PlayStationre kapható Gran Turismo című videojátékkal szervezett, az egész világra kiterjedő GT Akadémia szimulátor-verseny győzteseként kerültek a vállalat látóterébe.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!