Vágólapra másolva!
Valószínűleg Abu-Dzabi marad az idényzáró, de a malajziai futam áthelyezése miatt decemberre csúszhat át az utolsó verseny. A nyári szünetet is meghosszabbíthatják.

Úgy tűnik, megváltozik a Forma-1 2016-os versenynaptára a júliusban kiadott előzetes verzióhoz képest. A következő idény 21 futammal minden idők leghosszabb F1-es bajnoksága lesz, azonban a tervek szerint csak április első hétvégéjén kezdődik Ausztráliában. Az előzetes versenynaptár alapján az utolsó futamot november 27-én rendezték volna Abu-Dzabiban, de Bernie Ecclestone Monzában elárulta, decemberben lesz az idényzáró.

Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy az eredetileg szeptember 25-re kiírt Malajzia Nagydíjat később rendezik majd, mégpedig a szingapúri szervezők kérésére. A két ázsiai ország versenye szünet nélkül, egymás után következett volna, és a szingapúriak attól tartottak, hogy ez mindkét helyszínen a nézőszám csökkenését okozhatja.

Noha Ecclestone az Autosportnak még azt mondta, a malajziai futam kerül át decemberre, a Motorsport.com-nak nyilatkozva tagadta, hogy a szepangi verseny lenne az idényzáró. „Nem az utolsó nagydíj lesz, hanem az utolsó előtti" – pontosított. Azt viszont megerősítette, hogy decemberben is lesz futam, így valószínűleg az Abu-Dzabi Nagydíjat rendezik meg december 4-én vagy 11-én.

Az F1 történetében egyébként három évben is decemberben ért véget a világbajnokság. Legutóbb 1963-ban rendeztek versenyt az év utolsó hónapjában, a Dél-Afrikai Nagydíjra december 28-án került sor.

A Malajziai Nagydíj jövőre az idény egyik utolsó futama lesz Forrás: AFP

Kell a négyhetes szünet

Ecclestone szerint „más változásra valószínűleg nem lesz szükség", a csapatok azonban mindenképpen szeretnék kiharcolni, hogy jövőre se három, hanem négyhetes legyen a Magyar Nagydíjat követő nyári szünet. Az istállók főnökei egyetértenek abban, hogy a csapattagoknak szükségük van a pihenőre és a kéthetes kötelező gyárbezárásra.

Elvileg megoldható lenne, hogy a Belga, az Olasz és a Szingapúri Nagydíjat is előretolják egy héttel, ezért a csapatok megpróbálják jobb belátásra bírni a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA). „Rendkívül fontos, hogy tiszteletben tartsuk a nyári szünetet, főleg a független csapatok számára, akik ugyanazokkal az emberekkel utaznak el minden futamra” – mondta a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley az Autosportnak. „Ha gyárbezárás nélkül kell teljesítenünk az idényt, új alkalmazottakat kell felvennünk, ami nagyon költséges lenne.”

A Williamst irányító Claire Williams megerősítette, hogy a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén a nyári szünet kérdéséről is tárgyalni fognak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!