Räikkönen bejelentése után sem csendesült el a pilótapiac

Forma-1, Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, Belga Nagydíj
SPA, BELGIUM - AUGUST 23: Max Verstappen of Netherlands and Scuderia Toro Rosso drives ahead of Kimi Raikkonen of Finland and Ferrari during the Formula One Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 23, 2015 in Spa, Belgium. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150823-00203 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Olasz lapértesülések szerint Kimi Räikkönen megtartása a 2016-os szezonra csupán átmeneti megoldás a Ferrarinál. Nico Hülkenberg és Jenson Button jövője a legfőbb kérdés.

Kimi Räikkönen szerződésének meghosszabbítása után sem szűntek meg a pletykák a Ferrari jövőbeli, versenyzőket érintő terveivel kapcsolatban. A maranellói istállóval kapcsolatban jól értesült La Gazzetta dello Sport arról számolt be, hogy a Scuderia kivetette hálóját Max Verstappenre, akit 2017-től szeretnének vörös overallban látni. Az viszont már jövőre is lehetséges, hogy az ifjú holland pilóta Ferrari motorral versenyezzen, mert Toro Rosso visszatérhet a Ferrari erőforrásához.

Ennek előfeltétele természetesen, hogy a Red Bull és a Renault között végleg kenyértörésre kerüljön sor, de minden jel arra utal, hogy ez elkerülhetetlen. Egy névtelen bennfentes a Ferrarinál az Autosportnak nemrég elárulta, hogy Nico Hülkenberget 2013-ban azért nem szerződtették, mert a Sauber-Ferrarinál látott adatai alapján a német nem győzte meg őket, így a Toro Rosso esetleges ellátása átfogóbb képet adhatna számukra Verstappen képességeiről.

Előttem az utódom? Verstappent állítólag kiszemelte magának a Ferrari Forrás: Getty Images/Lars Baron

A Ferrari Räikkönen újbóli szerződtetése óta is a pilótapiac mozgatórugója maradt, bár csak áttételesen, a jövőre az olaszok támogatásával induló Haas révén. Úgy tudni, akár tíz pilóta is Gene Haas listáján szerepel, közöttük valószínűleg a Scuderia jelenlegi tesztpilótája, Esteban Gutiérrez a legesélyesebb, de Jean-Eric Vergne is úgy véli, jó helyzetben van az új istállónál. Látványos belgiumi győzelmével a GP2-ben induló amerikai Alex Rossi is bekerülhetett a kalapba, és két új, váratlan jelentkező is felfedte kilétét.

„Betettem a lábam az ajtón, és csevegtünk néhányszor” – árulta el a Marussia korábbi pilótája, Max Chilton a Sky Sportsnak. „Néhány hete azt mondták, hogy 10 pilótával tárgyalnak, és én mindenképpen köztük vagyok. Rajonganék a lehetőségért, de erős a gyanúm, hogy egy fiatal Ferrari-pilótát választanak, hiszen Ferrari motorokkal mennek majd, használják a szélcsatornájukat, és úgy hírlik, tapasztalt pilótát keresnek” – mondta a brit, aki Nico Hülkenberget várja a másik ülésbe.

Räikkönen és Bottas után a figyelem Hülkenbergre és a Haas csapatra irányul Forrás: AFP

A veterán F1-es szakblogger, Joe Saward viszont Belgiumban úgy értesült, hogy Hülkenberg újabb két évre elkötelezi magát a Force Indiával, de a szerződése lehetővé tenné, hogy egy élcsapat hívására bármikor kiléphessen. A csapatfőnök, Vijay Mallya az F1.com-nak elmondta, hogy elégedett a pilótapárosával, és szeretné megtartani őket, de a Motorsport Magazinnak rámutatott, hogy „általában az utolsók között jelentem be a versenyzőimet”, a Speed Weeknek pedig elmondta, Hülkenberg távozása esetén a Mercedes tesztpilótája, Pascal Wehrlein lehet a kiszemelt.

„Nyitottak vagyunk Pascal jövőjéről tárgyalni” – nyilatkozta az indiai milliárdos. „Mi mindenképpen érdeklődünk iránta, ahogy a Mercedes is” – tette hozzá, gyaníthatóan a motorok árának csökkentését remélve. Ezzel továbbra is nyitott maradt a Haas ülésének kérdése, amivel kapcsolatban egy váratlan külsős, az IndyCarban versenyző Marco Andretti, a korábbi F1-es világbajnok unokája is megszólalt, hét évvel azután, hogy F1-es autót tesztelhetett a nem sokkal később megszűnt Honda csapatnál.

Wehrlein jelenleg a DTM listavezetője, a Mercedes F1-es csapatának tesztpilótája, és gyakran beugrik a Force Indiához is, mecénásának köszönhetően Forrás: Daimler

„A Forma-1 még mindig a hab a tortán számomra, de nehéz lenne elhagyni (az IndyCart), mert épp, hogy kezdek a magam lábára állni versenyzőként” – mondta az Autosportnak. „A Forma-1-ben újra kellene kezdenem. Az elvárások talán (a Haas csapatnál) nem lennének magasak. Az lenne a fontos, hogy legyőzzem a csapattársamat, mert az emberek arra figyelnek. Nos, mindenképpen erősen fontolóra venném” – mondta az F1-es ajánlattal kapcsolatban, ami a 2016-tól érvényes szuperlicenc szabályok miatt várhatóan nem érkezik majd meg számára.

Hülkenberg esetleges maradása azt jelentené, hogy a Mercedes, a Ferrari, (várhatóan) a Williams, a Red Bull, a Toro Rosso, a Force India, és a Sauber háza táján sem lenne változás, és Romain Grosjean helye is biztosnak tűnik a Lotusnál, ahol mindössze Pastor Maldonado leváltására lehet esély. Erre is csak akkor, ha a Renault nem tart igényt a PDVSA millióira, ami Maldonadónak köszönhetően érkezik a most így is pénz szűkében lévő Lotushoz.

De mi lesz Jenson Buttonnal?

Jenson Button szerződésével kapcsolatban igen zűrzavaros az összkép. A brit valószínűleg egy plusz egyéves szerződést kötött a McLarennel 2014 végén, és bár Eric Boullier azt nyilatkozta, elégedett a versenyzőpárosukkal, azt is elmondta, hogy „az év vége előtt nem hozunk döntést 2016-ról.” Joe Saward úgy értesült, hogy a McLaren valószínűleg valóban megtartja pilótáit, de Kevin Magnussent a GP2-es bajnoki cím várományosa, Stoffel Vandoorne válthatja, így a dán szabadon igazolhatóvá válhat. Ő maga sem tagadja, hogy más lehetőségeket is megvizsgál.

„Igen, több csapattal is felvettük a kapcsolatot, ez nem titok” – nyilatkozta az F1i.com-nak. „Úgy gondolom, még mindig van itt jövőm. Ez elég érzékeny téma, de mindig lehet tárgyalni az emberekkel. Nincs is sok csapat a Forma-1-ben, és még kevesebb az érdekes” – tette hozzá. „Persze remélem, hogy a McLarennél folytathatom a pályafutásomat, de ha ez nem lehetséges, akkor is versenyeznem kell” – jelentette ki.

Magnussen kiszorulhat a McLarentől, de az is lehet, hogy Button körül fogy el a levegő Forrás: McLaren

„Autóversenyző vagyok, úgyhogy versenyeznem kell, ez a dolgom. Ezt a McLarennél is meg fogják érteni, és segítik majd a pályafutásom folytatását, ha náluk nincs hely. Ezért elég pozitív vagyok a jövőmmel kapcsolatban” – mondta. „A McLaren pilótája vagyok, szerződésben állok velük, talán szeretnék ezt folytatni, talán nem, de én nem igazán tudok bármit is tenni, mielőtt ők döntést hoznak, úgyhogy türelmesen várok rájuk” – magyarázta.

Eközben Button sem biztos a maradásában, mert Saward szerint előrehaladott tárgyalásokat folytatott a Williamsszel, ahol Valtteri Bottast pótolták volna vele, ha a finnt a Ferrari kivásárolta volna. Ez viszont nem történt meg, és Bottas a Belga Nagydíj után azt írta blogján, hogy „szerintem remek a Williams színeiben szerepelni, és biztos vagyok abban, hogy 2016-ban is az élmezőnyben lesznek”. Felipe Massa korábban formalitásnak nevezte a szerződéshosszabbítást, így a Williams várhatóan nem változtat a felállásán.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!