Vágólapra másolva!
Ezt a csapatnál is elismerik, azt állítva, hogy jobb ugyan a tavalyinál, de túl nagy a légellenállása.

A McLaren idei vergődéséért mind a csapat, mind a nyilvánosság elsősorban a küszködő motorszállítót, a Hondát okolja. A gondjaikat – elsősorban az energia-visszanyeréssel és -hasznosítással – ők sem tagadják, ugyanakkor rámutatnak, hogy az eredménytelenségért nem egyedül ők a felelősek, mert a McLaren autójának is vannak hiányosságai.

A Honda sportprogramját irányító Arai Jaszuhisza az El Confidencialnak GPS-adatokra hivatkozva azt állította, a McLarennek „sem a mechanikai, sem az aerodinamikai tapadása nem a legjobb. A Red Bullhoz képest jelentős a különbség."

McLaren: nemcsak a motornak vannak hiányosságai Forrás: McLaren

Ezt nem vitatják a McLarennél sem. „Ha igazságosak akarunk lenni a Hondával, meg kell jegyeznünk, hogy a kasztnink a tavalyinál jobb ugyan, de így sem a legjobb a bokszutcában" – ismerte el a versenyigazgatójuk, Eric Boullier. „Az autónknak túl nagy a légellenállása, úgyhogy van még miben fejlődnünk."

Hasonlóan látja Fernando Alonso is, aki szerint „a motorteljesítmény mellett az aerodinamikai és mechanikai tapadás terén sem vagyunk elég jók, tehát még sok dolgot helyre kell raknunk, ha versenyképesek akarunk lenni, és vb-címeket akarunk nyerni."

Az FIA számított a trükközésre

A Honda a múlt hétvégén, Spában kihasználta azt a szabálymódosítást, hogy csak hátrasorolás jár a motorcseréért, és taktikusan többször is új hajtáslánc-elemeket szerelt az autójába, amivel összesen több mint száz helyes büntetést szedtek össze a pilótái. Ebből persze csak keveset tudtak letölteni, de az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting azt mondta, ők előre számítottak az ilyen trükközésre.

„Az FIA ki is fejtette az aggodalmait a Stratégiai Munkacsoportnak" – magyarázta. „Ettől függetlenül az volt a benyomásunk, hogy szinte az összes fél úgy érezte, a versenyre átvitt plusz büntetések még többet ártanak a sportnak. A szabálymódosítás persze jóhiszeműen született, nem azzal a céllal, amire a Honda kihasználta."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!