Öngólt rúgna a Red Bull, ha kiszállna az F1-ből

F1 Grand Prix of Malaysia KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29:  Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives next to Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on Mar
KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives next to Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on March 29, 2015 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150329-00113 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Újabb részletek láttak napvilágot a GPDA közvélemény-kutatásából, ezúttal az F1-ben érdekelt márkák ismertségével kapcsolatban. Továbbra is megéri egy csapat főszponzorának lenni, főleg, ha az sikeres: a Red Bull messze a legismertebb márka az F1-ben.

Hónapok óta a kivonulással fenyegetőzik a Red Bull vezérkara, de a lépéssel valószínűleg nagy hibát követnének el, mivel a GPDA nemrég készített közvélemény-kutatásának eredményei alapján messze az övék a legnépszerűbb márka a világbajnokságban. A 194 országból származó, 130 ezer feldolgozott kérdőív kitöltőinek öt, az F1-ben érdekelt márkát kellett megnevezniük, és közülük 46% említette meg a Red Bullt, míg a 2. helyezett Shellt csak 27%.

„Először is a Red Bull elsősorban azért szerepel a Forma-1-ben, hogy felhívja a figyelmet a fő termékére, amely nyilvánvalóan az energiaital” – mondta a brit istálló csapatfőnöke, Christian Horner a Motorsport.com-nak. „Remek látni ezeket az eredményeket a márkaismertség terén, különösen a többi, jól ismert márkával szembeni különbséget elnézve” – utalt a Shell 27%-os, a már nem is látható Marlboro 24%-os, valamint a Santander 20%-os szereplésére.

A közönség majdnem fele tudja, hogy a Red Bull jelen van a Forma-1-ben Forrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

Arra reagálva, hogy a Red Bull erősebb a Ferrari szponzorainál is, Horner hozzátette: „A Red Bull érdemben hozzátesz az F1-hez, az F1 pedig, ahogy fejlődik, túlmutat a Ferrarin. Ez megmutatja a márkánk erejét, ami a kutatás eredményein is látszik” – mondta Horner, aki négy bajnoki címet nyert a 2005-ben létrehozott Red Bull Racinggel. A vállalat emellett a Toro Rosso révén is jelen van a bajnokságban, és egy ma már jól ismert tehetségkutató programot is működtet.

Érdekesség, hogy a Red Bullt az amerikai kontinensen is 42%-nyi válaszadó tudta felidézni, ott viszont a 2. helyre a Marlboro lépett elő 29%-kal. Kiemelendő továbbá a Martini megosztott 4. helye a Petronas olajvállalattal (22%), viszont az italmárka a törzsközönség körében – történelmi jelentőségének köszönhetően – a 2. helyen áll 29%-kal, holtversenyben a Shell-lel.

F1-es szponzorok rangsora
1.Red Bull46%
2.Shell27%
3.Marlboro24%
4=Martini22%
4=Petronas22%
6.Santander20%
7.Pirelli14%
8=Ferrari *13%
8=Mercedes-Benz *13%
10.Rolex11%

* A válaszadók egy része a Ferrarit és a Mercedest is szponzorként jelölte meg

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!