Vágólapra másolva!
Mivel a városközpontot felújítják, a pálya egyes kanyarjait is meg kell változtatni, de a szervezők szerint a módosítások jobb versenyeket eredményezhetnek.

Szingapúrban augusztus elején ünneplik a városállam függetlenségének 50. évfordulóját, és a rendezvénysorozat keretében avatják majd fel az átalakított városközpontot is. Az utóbbi egy évben megvalósult építkezések a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyásával zajlottak, hiszen az átépítések a Forma-1-es pálya vonalvezetését is érintik.

A Szingapúri Nagydíj szervezői megerősítették, hogy a módosítások miatt három kanyart - a 11-es, a 12-es és a 13-as számút – kellett megváltoztatni. „A 11-es fordulót úgy alakítjuk át, hogy szorosabban kövesse a Fullerton Road bal oldalának vonalát, és a kanyarsebesség kicsit alacsonyabb lesz, mint 2014-ben" – magyarázta. „Enyhén módosítjuk a balos 12-es kanyart is, a versenyzők mostantól az Anderson híd bal oldalára hajtanak fel. A 13-as kanyart pedig kiszélesítjük."

A szingapúri pályán eddig nem volt sok előzési lehetőség Forrás: AFP

Az utcai pálya tervezéséért felelős menedzser, Jonathan Giesecke hozzátette, a változások izgalmasabb versenyeket eredményezhetnek. „Arra számítunk, hogy a 11-es és 13-as kanyarok között elvégzett módosítások miatt szorosabbak lesznek a versenyek, és több előzésre lesz lehetőség."

A Szingapúri Nagydíjat szűk két hónap múlva, szeptember 20-án rendezik majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!