Vágólapra másolva!
Több egykori F1-es pilótát, Ayrton Senna unokaöccsét és Alain Prost fiát is legyőzte a kínai csapat versenyzője, akit a sportautó-világbajnok Sébastien Buemi szorongatott meg a végjátékban. Egyelőre sikeres az elektromos autóverseny koncepciója, de Jean Todt további fejlődést remél.

A korábbi F1-es pilóta, Nelson Piquet Jr. lett a Formula E történetének első bajnoka, miután a középmezőnyből indulva is meg tudott tartani egy pont előnyt a London utcáin rendezett szezonzáró futamon, így a szintén ex-F1-es Sébastien Buemit megelőzve hosszú évek óta először nemzetközi sikert ünnepelhetett. A svájci pilóta hiába nyert a londoni első futammal együtt összesen háromszor a brazil két győzelme ellenében, végül a kínai NEXTEV TCR csapat színeiben induló Piquet zárt az élen.

A színvonalas mezőnyben számos volt F1-es pilóta is megfordult, Lucas di Grassi, Jérome d’Ambrosio futamot is tudott nyerni, de Jarno Trulli, Bruno Senna, Nick Heidfeld, Jean-Eric Vergne, Karun Chandhok, António Félix da Costa és Szakon Jamamoto neve is ismerős lehet a közönség számára. A szezon során összesen 35 pilóta – köztük három hölgy – indult a bajnokságban, amely magában foglalta a híres Long Beach-i pályát és Monte Carlót is.

Piquet nagy csatában győzte le Buemit Forrás: FIA Formula E

Bár a mezőny összetétele meggyőzően alakult, a sorozat megítélése egyelőre vegyes a kiforratlan technológia, a rövid hatótáv, a viszonylag alacsony teljesítmény és a versenyzésre jellemző hangulat hiánya miatt. Cserébe a városi környezetekben megrendezett futamok az autósport számára korábban elérhetetlen közönséget tudtak megszólítani, és a fenntarthatóság iránt érdeklődő vállalatok figyelmét is fel tudták kelteni, a következő szezon során ráadásul már az autók hajtásláncai is különbözni fognak egymástól.

„Szerintem négy-öt éven belül a Formula E átveszi az F1-től a vezetést a közönségszám tekintetében” – jelentette ki a csapatot is finanszírozó Richard Branson, a Virgin-birodalom első embere. „Az idő múlásával egyre több, tiszta energiára alapozó vállalat tör majd előre különböző üzletágakban” – vélte.

Az F1 és a Formula E versengését viszont „nonszensznek” nevezte az FIA elnöke. Jean Todt szerint a két bajnokság „közös családból” származik.

A Renault eddig csak a nevét adta, a következő szezontól fejleszteni is fognak Forrás: FIA Formula E

Todt reményét fejezte ki, hogy az elektromos bajnokság tovább tud fejlődni, és erre meg is van az esély, mivel az első idény során egyforma karosszériákat és a McLaren által szállított elektromotort használó csapatok közül nyolcan a második szezontól a motor bizonyos elemeit már saját maguk fejleszthetik ki. Carlos Ghosn, a Renault vezérigazgatója nyíltan ki is állt a Formula E filozófiája mellett.

„Itt vagyunk, és nagyon örülünk, hogy részt vehetünkc ebben, számíthatnak ránk a jövőben is” – mondta a Motorsport.com-nak. „Tetszik, amit a sorozat képvisel. Versengésről, zéró emisszióról, fiatalokról szól. Lenyűgöz, hogy ők is kijönnek szurkolni a Formula E versenyeire, ezért mindenképpen várható, hogy a továbbiakban is érdekelni fognak minket.”

Jön a Renault és a DS

A szezonzáró után a Renault Sport Technologies részéről Patrice Ratti bejelentette, hogy a francia vállalat az e.dams csapat oldalán konstruktőrként is részt fog vállalni a sorozatban, Londonban pedig a Citroën is felfedte, hogy az újjáéledő DS Automobiles márka a Virgin Racinggel együttműködésben szintén gyári csapatként áll majd rajthoz.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!