Vágólapra másolva!
A Williams vezető versenymérnöke, aki már a Ferrarinál is együtt dolgozott a brazillal, úgy véli, akkor a csapat hagyta őt cserben. Szerinte még mindig egy szinten van az egyik legígéretesebb tehetségnek tartott Bottasszal.

Felipe Massa a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon Forma-1-es pályafutása 40. dobogós helyezését szerezte meg, amikor sikerült a leintésig maga mögött tartania az elrontott kerékcsere miatt visszaeső Sebastian Vettel gyorsabb Ferrariját. A 34 éves brazil versenyzőt sokan soha nem sorolták az igazi menők közé, a 2009-es Magyar Nagydíj időmérőn elszenvedett fejsérülése után pedig még többen gondolják róla, hogy már nem is a régi.

Massa Ausztriában már negyvenedszer állhatott dobogóra F1-es pályafutása során Forrás: LAT PhotographicTel: +44(0)20 8267 3000email: [email protected]/Al Staley

A Williamsnél azonban új lendületet adott a karrierjének: miután a Ferrarinál nem tudott érvényesülni Fernando Alonso mellett, a tavaly csapatváltással valósággal újjászületett. A reneszánsza eddig az idén is folytatódik, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy

az időmérőkön 5:3-ra legyőzte Valtteri Bottast, és a versenyeken sem szerepelt gyengébben nála.

Mindössze 5 ponttal van lemaradva tőle az egyéni tabellán.

Ez nem kis fegyvertény, ha figyelembe vesszük, hogy a nála 9 évvel fiatalabb Bottas az egyik legígéretesebbnek tartott fiatal tehetség, akire állítólag már a Ferrari is szemet vetett. Ám a Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley semmi meglepőt nem talál Massa teljesítményében.

„Több mint tíz éve dolgozom együtt Felipével, és tudom, hogy sokan régóta nagy igyekezettel próbálják leírni őt" – mondta az Origo GPhírek-nek. „Úgy próbálják beállítani, mintha nem lenne igazi élvonalbeli versenyző, pedig egyszer kis híján megnyerte a világbajnokságot, ami egyáltalán nem volt véletlen."

– utalt az angol szakember a Ferrarira, ahol akkor versenymérnökként ő is a Lewis Hamilton ellen harcoló Massa mellett dolgozott. „Ha mi akkor nem végzünk olyan silány munkát, 20 pontos előnnyel behúzta volna a vb-címet, ami a jelenlegi rendszerben 40-50 pontot jelent."

Massa akkor a brazíliai idényzáró végén pár másodpercig világbajnoknak érezhette magát, és végül egyetlen ponttal végzett Hamilton mögött. Smedley nem tagadta, hogy a teljesítménye azóta hullámzó volt, hangsúlyozta azonban, hogy a Williams semmivel nem tartja őt gyengébbnek a nagy becsben tartott Bottasnál. „Az évek során neki is akadtak jobb és rosszabb korszakai, de nagyon-nagyon okos és erős versenyző" – jelentette ki. „A csapatnál semmiképpen nem érezzük úgy, hogy az egyik pilótánkra jobban építhetünk, mint a másikra. Mindketten rendkívül jók."

Kiegyensúlyozott párharc

Massa a spielbergi hétvégén gyakorlatilag végig fölényben volt Bottasszal szemben, akinek ráadásul a versenyen már a forgalomban túlmelegedő fékeket is babusgatnia kellett. Az Origo GPhírek kérdésére, hogy a brazil miért szerepelt ennyivel meggyőzőbben, Smedley azt felelte:

„Mindketten nagyon gyors, sőt akár azt is mondhatnám, dörzsölt autóversenyzők" – tette hozzá. „Tudják, hogy mit kell tenniük a pályán. És mivel ennyire egy szinten vannak, az egyik héten óhatatlanul az egyik, a következőn a másik a gyorsabb közülük."

A szingapúri kerékcsere közben a csapat által elkövetett baki is szerepet játszott abban, hogy Massa elbukta a 2008-as vb-t Forrás: AFP/Eugene Hoshiko

Smedley elárulta, hogy a csapaton belüli küzdelem kiegyensúlyozottságában jelentős szerepe van a két pilóta háttérstábjának is. Szerinte ebből a szempontból a Williams mostanában sokat fejlődött.

„Én annak örülök nagyon, hogy saját stábjuk milyen hatékonyan dolgozik együtt velük" – magyarázta. „Profi teljesítmény- és versenymérnökök segítik őket, mindkettejük csapata nagyon lelkes, ami a Williams számára óriási előrelépés. Sokkal elégedettebb vagyok a munkájukkal, mint korábban."

„Ha egy hétvégén valamelyikük jobban megy, a másik mérnökei a részleteiben utánajárnak, hogy ez minek volt köszönhető, és a következő alkalommal visszavágnak. Ez nagyon jó, mert így folyamatosan ösztökélik egymást."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!