Vágólapra másolva!
A szombat délelőtti szabadedzésen piros zászlók hatálya alatt előzte meg Merhi Manorját. Mivel az időmérőn motorhiba miatt eleve csak 16. lett, hátulról fog nekivágni a Kanadai Nagydíjnak.

Sebastian Vettelt 5 rajthellyel hátrébb sorolták a Kanadai Nagydíj rajtrácsán, valamint 3 büntetőpontot is felírtak a licenszére a montreali sportfelügyelők, mert kiderült, hogy a szombat délelőtti szabadedzésen, a 12-es és a 13-as kanyar között piros zászlók hatálya alatt előzte meg Roberto Merhi Manorját.

A Ferrari német versenyzője ezt nem tagadta, viszont azt állította, látta ugyan a piros zászlókat, de úgy ítélte, a Manor „nagyon lassan" halad, ezért kerülte ki. A szabályok valóban kimondják, hogy ha egy autó „nyilvánvaló technikai hiba miatt lelassul", akkor sárga és piros zászlók mellett is meg lehet előzni, a felügyelők azonban nem fogadták el Vettel érvelését.

A visszajátszásból látszik is, hogy a hátsó egyenesben egy darabig habozott, végül azonban rálépett a gázra a Manor mögött, amely pedig a piros zászlót figyelembe véve nem ment különösebben lassan.

Vettelnek a rajtrácsvégéről kell indulnia Montrealban Forrás: AFP/Jewel Samad

Pedig a tavalyi szezon során kétszer vizsgáltak hasonló vétséget – Daniel Ricciardo és Nico Rosberg is a silverstone-i nyitóedzésen előzött piros zászló hatálya alatt –, és egyik esetben sem osztottak ki büntetést.

A turbója is elromlott

Vettel eleve csak 16. lett a montreali időmérőn, mivel már a Q1 elején elromlott az autójában az MGU-H. Bár sajtóértesülések szerint csak az elektronikus vezérlés hibájáról volt szó, nem tudták elhárítani az etap vége előtt, ezért a német versenyzőnek a problémával együtt kellett megpróbálnia továbbjutni a Q2-be.

„A motorunk nem érte el a maximális teljesítményét" – magyarázta. „Emiatt persze rengeteg időt vesztettünk az egyenesekben, amiért nagy kár volt. Így is megpróbáltuk átcsusszani a Q2-be, hogy nyerjünk pár percet, de sajnos nem jött össze. Végül azonban ez sem számított. Nem hiszem, hogy maga motor romlott el, szerintem inkább elektronikai jellegű volt a hiba. Remélem, holnapra meg tudjuk javítani."

Vettel úgy érezte, egyébként jól szerepelhetett volna. „Tudjuk, hogy a Mercedes az időmérőre mindig feltekeri a motorját, ezért amit a hosszú etapokon látunk, az ilyenkor semmit sem ér" – mutatott rá. „Tisztában voltunk vele, hogy gyorsak lesznek, ezen nem lepődtünk meg."

Max Verstappen korábban kiosztott büntetése miatt Vettel előrelépett volna a 15. rajtkockába, így viszont kénytelen lesz a 19-edikről rajtolni, ami súlyos csapás a még megmaradt, eleve halvány világbajnoki reményeire. Egy idén bevezetett új szabály szerint az utolsó rajtkocka az időmérőn részt sem vevő Jenson Buttoné lesz, amennyiben engedélyt kap az indulásra.

Räikkönen most megmutathatja

A Ferrari másik versenyzője, Kimi Räikkönen viszont a 3. helyről vághat majd neki a Kanadai Nagydíjnak, vagyis végre lehetősége lesz zavartalanul megcsillogtatni a versenytempóját.

„Sajnáltam, hogy a másik autónkkal gond volt, de a futam holnap lesz, és azon egy kicsit erősebbek szoktunk lenni" – mondta. „Ezért remélem, hogy jól fogok rajtolni, aztán meglátjuk, mi sül ki ebből. Eddig azonban minden rendben alakult, még ha nem is ideálisan, hiszen az élre szeretnénk kerülni."

Räikkönen az idén még nem rajtolt ennyire elölről Forrás: AFP/Mark Thompson

Räikkönen, aki 3 tizeddel kapott ki az előtte végző Nico Rosbergtől, a 3. hely megszerzésével megoldotta a Ferrarit irányító Maurizio Arrivabenétől kapott „házi feladatot", miszerint jobban kell szerepelnie az időmérőkön. Habár a péntek délutáni, az eső miatt lerövidített szabadedzésen futott hosszabb etapokon ő tűnt a leggyorsabbnak, figyelmeztetett rá, hogy „igazán hosszút még senki nem futott a hétvégén, ezért nehéz megítélni, mire számíthatunk."

A Ferrari Kanada előtt három zsetont is kijátszott a motorja fejlesztésére, amely Räikkönen szerint „a várakozásoknak megfelelően" működik. „A szokásos munka folyik, nemcsak a motorral, hanem az autóval és az aerodinamikával is" – mondta. „Mindig próbálunk javulni, ez a megszokott történet."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!