Az is lehet, hogy a montreali hosszú egyeneseket kihasználva szándékosan erre a hétvégére időzítik az elkerülhetetlen büntetést, és később majd visszaváltanak a még esetleg felhasználható korábbi motorokra.
„Lehetséges, hogy így teszünk, mégpedig nem azért, mert a negyedik motorunk használhatatlan, hanem most beépítjük az ötödik motort, és később visszaváltunk a negyedikre” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője a Motorsport.com-nak. „Jelenleg kárenyhítésre törekszünk, számításba kell vennünk a motorjaink elosztási tervét.”
Abiteboul elmondta, hogy a szezon elején „megbízhatósági krízist” kellett kezelniük, ami elvett minden kapacitást a teljesítmény javítását megcélzó fejlesztések elől. Ez az adott – valószínűleg a most kijavítandó dugattyúkkal kapcsolatos – probléma azt eredményezte, hogy kénytelenek voltak elnapolni a teljesítmény fokozására irányuló újítások bevezetését, így a Magyar Nagydíjon még számottevően erősebb motor nélkül vesznek majd részt.