Kanadától megbízhatóbbak lehetnek a Renault motorjai

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Monaco, Monte-Carlo
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 21: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives during practice for the Monaco Formula One Grand Prix at Circuit de Monaco on May 21, 2015 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Paul Gilham/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150521-00175 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Új alkatrészeket szerelnek a most is használt erőforrásokba, de ettől még nem biztos, hogy Montrealban elkerülhetik a rajtbüntetéseket.

Átalakította a belsőégésű motor dugattyúit a Renault, és a módosított alkatrészeket már a hétvégi Kanadai Nagydíjon bevetik a franciák a Monacóban is használt egységekbe építve. A végleges döntést arról, hogy váltsanak-e újakra, pénteken este hozzák meg - ha igen, akkor a versenyzőikre rajtbüntetés vár, Carlos Sainzon kívül ugyanis már mindegyikük a negyedik belsőégésű motorjuknál jártak Monaco előtt.

Megoldhatta a dugattyúproblémákat a Renault Forrás: Getty Images/Paul Gilham

Az is lehet, hogy a montreali hosszú egyeneseket kihasználva szándékosan erre a hétvégére időzítik az elkerülhetetlen büntetést, és később majd visszaváltanak a még esetleg felhasználható korábbi motorokra.

„Lehetséges, hogy így teszünk, mégpedig nem azért, mert a negyedik motorunk használhatatlan, hanem most beépítjük az ötödik motort, és később visszaváltunk a negyedikre” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője a Motorsport.com-nak. „Jelenleg kárenyhítésre törekszünk, számításba kell vennünk a motorjaink elosztási tervét.”

Abiteboul elmondta, hogy a szezon elején „megbízhatósági krízist” kellett kezelniük, ami elvett minden kapacitást a teljesítmény javítását megcélzó fejlesztések elől. Ez az adott – valószínűleg a most kijavítandó dugattyúkkal kapcsolatos – probléma azt eredményezte, hogy kénytelenek voltak elnapolni a teljesítmény fokozására irányuló újítások bevezetését, így a Magyar Nagydíjon még számottevően erősebb motor nélkül vesznek majd részt.

Mivel a megbízhatósági problémákat a szabályok értelmében az FIA-val történt egyeztetés után bármikor lehet orvosolni, a Renault várhatóan Belgiumban játsszik majd ki először párat a megmaradt fejlesztési zsetonjai közül.

Abiteboul kénytelen az idén sokat magyarázkodni Forrás: DPPI/Florent Gooden

„A teljesítményt javító fejlesztések terén lesznek újdonságok a szezon során, de a megbízhatósági krízis miatt a nyári szünet előtti bevetésről közvetlenül a szünet utáni bevetésre váltottunk. Tervünk viszont van” – nyugtatta meg a Red Bull és a Toro Rosso szurkolóit a francia, aki arra utalt, hogy az augusztus végi Belga Nagydíjon kezdhetnek gyorsulni a brit és az olasz istálló autói.

A Red Bull hosszú idő után először Monacóban tűnt viszonylag versenyképesnek, de ehhez hozzájárult az utcai pálya speciális jellege is, amelynek köszönhetően az erőforrások szerepe kisebb.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!