Vágólapra másolva!
A finnek nem tetszett, hogy vetélytársa meglökte az autóját előzés közben. Vettel elfogadta a Mercedestől kapott ajándékot, és sajnálta, hogy nem sikerült bevágnia Rosberg elé a bokszban.

Noha Sebastian Vettel a Monacói Nagydíj jelentős részében csak a 3. helyen haladt, a Mercedesnél a Safety Car beküldése után kialakult zűrzavar jóvoltából akár nyerhetett is volna, ha előzőleg a bokszban sikerül a későbbi győztes Nico Rosberg elé vágnia. Ez kevésen múlt: nem sokkal a vetélytársa mögött tért vissza a pályára.

„Azt hiszem, (a bokszból kifelé) egy Manort kellett leköröznöm, amivel úgy egy másodpercet vesztettem, különben közelebb kerültem volna Nicóhoz" – mondta. „Hogy ez az előzéshez elég lett volna, azt nem tudom. Valószínűleg nem. Persze mindent megpróbáltunk, hogy átugorjuk a bokszban, de ők is azonnal reagáltak. Ráadásul nem álltam meg elég pontosan a garázsunk előtt, amivel szintén buktam egy kis időt."

Vettel végül azzal lépett elő a 2. helyre, hogy a Mercedes elszámolta magát, és kiszólította kereket cserélni Lewis Hamiltont a Safety Car mögül. Ez is necces volt: Hamilton a bokszból kifelé éppen csak Vettel mögött, félig mellette szelte át a második Safety Car-vonalat, és egy darabig egyikük sem tudta eldönteni, hogy melyiküké a pozíció.

Vettel a Safety Car-fázisban lépett előre a 2. helyre - katt a galériához! Forrás: AFP/Boris Horvat

„2008-ban már átéltem egy nagyon hasonló helyzetet itt, akkor Jarno Trulli mellett hajtva ki a bokszból. Eléggé biztos voltam benne, hogy én vagyok előrébb – köszönhetően a tervezőirodánknak, amely hosszú orrot készített az autónkhoz. Ez segített ma!" – viccelődött Vettel.

„De persze jól belelovaltuk magunkat a dologba. A pillanat hevében azonnal integettem is Lewisnak, mert a tudtára akartam adni, hogy én vagyok elöl, neki hátra kell mennie. Azt hiszem, mindketten arra vártunk, hogy kiderüljön, kié a pozíció valójában. Alighanem mindketten azt hittük, hogy a miénk."

Vettel, aki a Safety Car-fázisig másfél másodperces távolságból üldözte Rosberget, elismerte, hogy a pályán az előzési nehézségek miatt nem tudott támadást indítani ellene, és az újraindítást követően alaposan megizzadt, amikor a használt, keményebb keverékű gumikon maga mögött kellett tartania a szuperlágyakon rohamozó Hamiltont.

Räikkönennek nem tetszett

Eközben a másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönen a rajthelyével azonos pozícióban, hatodikként ért célba. Habár egy körrel későbbre halasztott kerékcseréje révén sikerült Daniel Ricciardo elé kerülnie, az ausztrál versenyző a Safety Car-fázis alatt a szuperlágy gumikra váltva visszaelőzte őt.

Ehhez azonban meg kellett pöckölnie a Ferrarit a Mirabeau-ban. A sportfelügyelők Fernando Alonsót 5 másodperces stop&boksz büntetéssel sújtották a verseny elején elkövetett hasonló manőver miatt, Ricciardóé fölött azonban szemet hunytak, aminek Räikkönen nem örült. „Nem tiszta, hogy mit szabad és mit nem. Ugyanazért egyesek büntetést kapnak, mások megússzák" – morgott. „Az ilyesmiért általában büntetés jár, most mégis elmaradt."

„Nincs pontosan meghatározva, hogy mi fér bele. Szerintem ez elég nyilvánvaló eset volt, a felügyelők azonban nyilván másképp gondolták."

Räikkönen a 6. helyről indult, és ott is ért célba - katt a galériához! Forrás: AFP/Jean Christophe Magnenet

Nem túl meglepő módon másképp gondolták a Red Bullnál is. „Volt egy kisebb incidensem Kimivel, de Monacóban nehéz koccanás nélkül előzni. Értékelem, hogy a sportfelügyelők nem büntettek meg, szerintem a nézők is élvezték a csörténket" – vélte Ricciardo. Christian Horner is örült, hogy a felügyelők „sportszerűnek" látták a manővert, és azt mondta, Ricciardótól „bátor megmozdulás volt beszúrni Räikkönen mellé a dombtetőn."

A Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene elfogadta, hogy az előzés legális volt. „Elhatároztam, hogy alaposan áttanulmányozom a szabályokat, de azt mondták, hogy engedélyezett támadást indítani, ha az elöl haladó versenyző nyitva hagyja a rést, és a támadó félnek oda sikerül az autója legalább egyik kerekét beszúrnia" – magyarázta. „Ezért tiszteletben tartjuk a felügyelők döntését."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!