Vágólapra másolva!
Az idei szezon harmadához közelítve a japán gyártónak még nincs kész terve arra, hogyan használják fel a rendelkezésükre álló fejlesztési zsetonokat, és a sportprogramjukat vezető Jaszuhisza Arai elismerte, hogy nemcsak megbízhatósági problémákkal küzdenek.

A McLaren menedzsmentjére az idén jellemző kincstári optimizmus ellenére a Honda F1-es programját irányító Jaszuhisza Arai kijelentette, „még nincs komplett tervük arra vonatkozóan, hogy a (motorfejlesztési) zsetonokat hogyan, mely területeken és mikor használják fel.” A japán gyártó 9 zsetont játszhat ki a szezon előtti megállapodás szerint.

Arai abban biztos, hogy nemcsak az eddig csapnivaló megbízhatóságot, hanem a teljesítményt is javítaniuk kell. „Az egyik terület, ahol gyengék vagyunk, a lóerők száma. Többre van szükségünk, úgyhogy a zsetonokat a belső égésű motorra, valamint az MGU-K-ra és az MGU-H-ra is fordíthatjuk, mert az energia-visszanyerés szintén nagyon fontos szempont” – magyarázta, de tanácstalannak tűnt abban a tekintetben, hogy a Honda melyik területen nyerhetné a legtöbbet.

Arai szerint gyakorlatilag bármire fordíthatják a fejlesztési zsetonokat Forrás: LAT Photographic/Honda

Arai nemrég elismerte, hogy a McLaren-Hondára a hagyományok miatt „nagy nyomás nehezedik”, de kijelentette, hogy a japánok elnöksége elégedett az előrelépések láttán. Ő maga pedig már a Monacói Nagydíjon pontszerzésről, Silverstone-ra pedig dobogóról álmodik, és a szezon végére „biztosnak” gondolja a Mercedes utolérését is. Ehhez viszont rögös út vezethet, mivel Arai bizonytalanul hangzó megállapítása szerint „talán változtatnunk kellene a belsőégésű motor koncepcióján, vagy a turbófeltöltőn, vagy a vezérműtengelyen."

A japán később további jelét adta annak, hogy az F1-es program vezetőjeként teljesen elvesztette a fonalat, amikor azt mondta: „Meg kellene próbálnunk változtatni a belsőégésű motorunk koncepcióján, mert talán a többi gyártó is folyamatosan javítja az égési karakterisztikát. A fejlesztők minden nap új megoldásokon dolgoznak, hogy több lóerőt nyerjenek, és rögtön be is vetik az újításokat. Talán nekünk is erre kellene fordítanunk a zsetonjainkat.”

Prost még türelemre int

Bár a Honda visszatérése minden korábbi várakozást alulmúl, és a McLaren történetének leggyengébb szezonkezdetét is elhozta, a legendás csapat egykori világbajnoka, Alain Prost még nem írja le a brit-japán együttműködés esélyeit. A Renault márkanagyköveteként dolgozó francia a saját háza tájáról is talál példát arra, hogy milyen gyorsan változhat egy gyártó szerencséje.

A Honda tanácstalannak tűnik a követendő iránnyal kapcsolatban Forrás: Farkas Péter - Origo

„Láthatják, a Renault is évekig nyert, aztán az új technológia nagy változásokat okozott” – idézte a Motorsport.com. „Pár hónap múlva vagy jövőre talán nagyon erősen térnek majd vissza. Nem tudni, hogy mi van a Honda tarsolyában a fejlesztések terén. Úgy tűnik, az autó maga nem rossz, de itt 1-1,5 másodperces különbségekről beszélünk. Ez elég nagynak tűnik” – utalt a japánok hátrányára a francia, és figyelmeztetett rá, hogy a Honda fejlesztési ütemterve nem ismert.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!