Vágólapra másolva!
A Lotus tesztpilótája a nap végén szuperlágy gumikon bizonyult a leggyorsabbnak az utolsó barcelonai tesztnapon. Meglepően jól ment Jenson Button alatt a McLaren, a Ferrari üdvöskéje viszont már reggel összetörte a Saubert.

Jenson Button és Carlos Sainz kivételével a junioroké volt a Spanyol Nagydíj utáni második tesztnap Barcelonában, amelyen sokáig a Mercedes tehetsége, Pascal Wehrlein állt az élen, negyedórával a leintés előtt azonban Jolyon Palmer átvette tőle a vezetést egy szuperlágy gumival futott kör révén. A Lotus pilótája 1:26.080-as idejével ismét igazolta, hogy tavaly megszerzett GP2-es bajnoki címe nem a véletlen műve volt.

„Jolyon mindent teljesített, amit elvártunk tőle” – jelentette ki Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke. „Délelőtt aerodinamikai mérésekre fókuszáltunk, délután inkább beállításbeli variációkat próbáltunk ki. Az autó általános javítására és adatgyűjtésre koncentráltunk, valamint Monacóra is próbáltunk előre dolgozni” – foglalta össze.

Palmer a múlt pénteki szabadedzés után szerdán egy teljes tesztnapot kapott Forrás: Lotus F1 Team

A tegnap még lázasan fekvő, és kedden sem teljesen egészséges Wehrlein összesen 137 kört futott, a csillagosok erőforrásai pedig összesen 1722 kilométerig jutottak. A német pilóta a délelőtt során hosszú etapokat ment, majd csapata felkészülését segítette a Monacói Nagydíjra, mielőtt új alkatrészeket próbált ki, és rajtokat is gyakorolt. Végül 4 tizedmásodperccel maradt el Palmertől.

„A Mercedes erőforrás hihetetlen, ahogy a karosszéria maga is az, nagyon jó a balansza” – lelkesedett Wehrlein, aki szomorúan nyugtázta, hogy hétfőn nem tudott vezetni. „Az autó érezhetően változott, mióta a legutóbb, a télen kipróbáltam. A csapat nagyon keményen dolgozik a továbbfejlesztésen, és mindenképpen sikerült előrelépniük.”

Wehrlein nem gyógyult meg teljesen a szerdai tesztre, de így is sokat vezetett Forrás: Daimler

A 3. helyet a kedden még a Toro Rosso színeiben szereplő Pierre Gasly szerezte meg, aki szerdán már a szintén Renault motoros Red Bullt vezette. A francia pilóta 75 körig jutott, és az ő nevéhez fűződik az egyik délutáni piros zászló, mivel Sainz autójához hasonlóan a Red Bull is megállt a bokszutcában. Gasly az egyetlen pilóta, aki az idén már a Toro Rosso és a Red Bull autóját is kipróbálta, és a tréning végén úgy vélte, „igen kicsi” a különbség a két istálló idei versenygépei között.

Kisebb meglepetésre a nap nagy része során a 2. helyen tartózkodott, végül a 4. helyre ért oda Jenson Button a szebb napokat is megélt McLarennel. A 2009-es világbajnok vasárnap még „félelmetesnek” nevezte autója viselkedését a futamon, szerdán viszont az időmérős eredményénél is kört tudott futni az MP4-30-assal, amelyen ezúttal zöld áramlásjelző festék jelent meg. A wokingi istálló „hihetetlenül produktívnak” nevezte a szerdai napot. Készültek az alacsony tempójú monacói futamra, és a kevesebb leszorítóerőt termelő hátsó szárnyat is kipróbálták a kanadai verseny előtt, miután a délelőtt aerodinamikai mérésekhez használt eszközöket telepítettek az autóra.

A Ferrari továbbra is az új aero csomagját vizsgálta

Mindössze 52 kört megtéve az 5. helyen zárta élete első williamses tesztnapját a brit Alex Lynn, aki Rod Nelson, a grove-iak vezető tesztmérnöke szerint lenyűgözte csapatát a tempójával és érett hozzáállásával, valamint elősegítette a Williams munkáját a karosszériával kapcsolatos és az aerodinamikai vizsgálatok terén. Szintén lehetőséget kapott az immáron a Mercedes támogatását élvező Esteban Ocon, aki a 7. helyet érdemelte ki a Force Indiával futott 74 köre után.

Névrokona, a Saubertől tavaly menesztett Esteban Gutiérrez is visszatért egy F1-es autó volánja mögé. Fél év kihagyás után a mexikói az idei Ferrarit vezethette, és továbbra is a maranellói gárda új aero-csomagjának vizsgálatával volt elfoglalva. Az olaszok szerint elvégezték a feladatot, viszont csak Carlos Sainzot és a tegnap még a Ferrari színeiben tesztelő Raffaele Marciellót előzte meg. „A célunk az volt, hogy igazoljuk az aerodinamikai csomagunk eredményeit, és e téren sikerrel jártunk” – jelentette ki Gutiérrez.

A 3-as kanyar megint kellemetlenséget okozott

Marciello napja nem a Sauber terveinek megfelelően alakult, miután már délelőtt, négy kör megtétele után balesetet szenvedett a 3-as kanyarban, ahol télen Fernando Alonso és Sainz is összetörte az autóját. A Ferrari protezsáltja az autó baloldalát amortizálta le, így jó két órát kénytelen volt a bokszban vesztegelni, amíg a svájci istálló szerelői elkészültek a javítással. Délutáni rövidített feladatlistája elsősorban a beállítások finomítására korlátozódott. „Miután az autó elkészült, jól alakult a délutáni programunk a teszten. Pozitív érzéseim vannak a begyűjtött adatok és egyéb információk kapcsán, amelyeket a jövőbeli versenyekhez gyűjtöttünk.”

A csapatok egy része most rövid kitérőt tesz a főhadiszállásukra, de vannak, akik rögtön a jövő hétvégén zajló Monacói Nagydíj helyszíne felé veszik az irányt. Az idei utolsó, szezon közben rendezett tesztnapokat június végén, Ausztriában teljesítik a pilóták.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!