Vágólapra másolva!
A Forma-1-es csapatok Barcelonában maradtak tesztelni a Spanyol Nagydíj után. Kedden a Mercedes több mint 2 másodperccel verte az egész mezőnyt a forró aszfalton.

Nico Rosberg ott folytatta, ahol vasárnap abbahagyta: a Mercedes pilótája 146 kör megtétele után az élen zárta a barcelonai – és saját elmondása szerint számára a szezon végéig az utolsó – teszt keddi napját, amelyen elméletileg nem is neki kellett volna részt vennie. Az Ezüstnyilakat egyfajta rontás sújthatja a teszteken, hiszen az előszezon során előfordult, hogy Rosberg és Lewis Hamilton egyszerre dőlt ki a sorból sérülés és betegség miatt, ma pedig Pascal Wehrleinnek kellett volna autóba ülnie, de az ifjú német pilóta nem érezte jól magát, így csak holnap állhat csatasorba a Force Indiánál.

Rosberg a Mercedes önálló programja mellett a Pirelli számára végzett gumiteszteket – így tesz a Ferrari, a Red Bull és a Toro Rosso is –, a múlt szombati időmérős körénél 3 tizeddel gyorsabb 1:24.374-es idejét jelöletlen gumikon érte el. Ez mintegy 2,25 másodperccel jobb volt az üldözőknél, de ez természetesen nem jelent túl sokat, hiszen a csapatok nagyon különböző aerodinamikai elemeket próbálgattak a következő futamokra készülve.

Rosberg külön kategóriában autózott kedden Forrás: Daimler

„Számos különböző dolgot kipróbáltunk, általában a szezon későbbi szakaszára készülve, de néhányat a következő versenyre is. Monaco nagyon speciális a beállítások szempontjából, ezért néhány lehetőséget arra vonatkozóan is megvizsgáltunk. Az itteni utolsó szaktorban sok szűk kanyar van, úgyhogy kissé hasonlít Monacóra, ami kapóra jött számunkra. Az autó jól viselkedett, így optimista vagyok, és felkészültnek érzem magam a következő versenyre” – jelentette ki a német pilóta.

Kedden enyhe túlsúlyban voltak a versenyzők a tesztpilóták ellenében, hiszen Rosberg mellett Marcus Ericsson, Danyiil Kvjat, Pastor Maldonado és Felipe Massa is autóba ült Barcelonában. A Saubert képviselő Ericsson csaknem 100 kört teljesítve, jelentős hátránnyal zárt Rosberg mögött a 2. helyen, mindössze néhány századdal megelőzve a Ferrari protezsáltját, Raffaele Marciellót.

Az olasz fiatal a délelőtt folyamán a múlt hétvégére elkészített, de a várakozásoktól elmaradó új aerodinamikai csomag működését vizsgálta, a nap végére pedig összesen 125 körrel járult hozzá a Scuderia munkájához. A vezető itáliai sportlapok egyöntetűen kritizálni kezdték a Ferrarit, amiért mindkét versenyzőjüket szabadságra küldték.

Rövidített program a Red Bullnál és a Lotusnál

Kvjat a délelőtt nagy része során a bokszban figyelhette, ahogy Rosberg már az ebédidő előtt megfutotta legjobb körét, az orosz pilóta viszont így is futott 43 kört, délután pedig az egyik legszorgalmasabb volt, így a nap végén 101 körrel, a 4. helyezettként szállt ki a Red Bullból. Az 5. helyen záró Pastor Maldonado viszont csak 60-szor ment körbe a Lotusszal a barcelonai aszfaltcsíkon, mert a csapatnak a délutáni etapot elővigyázatosságból hamarabb fel kellett függesztenie. De így is elégedettek voltak a programjukkal, melynek során részben a Monacói Nagydíjra készültek.

„Produktív délelőttnek örülhettünk a nagyon meleg időjárás közepette. Jelentős számú tesztet el tudtunk végezni új alkatrészekkel, konfigurációkkal és beállításokkal, amelyek mindegyike ígéretes eredménnyel zárult” – nyilatkozta Alan Permane vezető versenymérnök, aki elárulta, hogy az üzemanyag-ellátó rendszert cserélik ki a holnapi teszt előtt.

Nick Yelloly életében először vezetett F1-es autót Forrás: Sahara Force India

Wehrlein távolléte a Mercedes menetrendje mellett a Force India terveit is felborította, mert az eredetileg szerdára beosztott újonc, Nick Yelloly már kedden lehetőséget kapott, és 109 körrel a háta mögött 1:27.396-os idővel a 6. helyen ért célba. Yelloly elsősorban aerodinamikai teszteket és adatgyűjtést végzett, de tapasztalatait a silverstone-i istálló szimulátorának fejlesztése terén is fel tudják majd használni. A brit pilóta helyét szerdán a szintén a Mercedes támogatását élvező Esteban Ocon veheti át, Wehrlein pedig Rosberget válthatja az Ezüstnyíl volánja mögött.

Fiatal pilótát vetett be a Toro Rosso is, amely a GP2-ben szereplő Pierre Gaslynak adott lehetőséget a keddi tesztnapon. A francia versenyző nem is spórolt a körökkel, 131 fordulójánál csak a vasárnapi futamgyőztes ment többet a mai nap során. Gasly hiba nélkül teljesítette a napot, a leintés után viszont már nem tudott önerőből visszatérni a bokszba. Holnap a szintén Renault-motoros Red Bull színeiben szerepelhet.

A Williams már a 2016-os autón is dolgozik

Mindössze 54 kört ment Felipe Massa a Williamsszel, mielőtt holnap a csapat tesztpilótája, Alex Lynn veszi át a helyét. Meglepetésre a grove-i istálló már a jövő évi autójának néhány megoldását is kipróbálta, de a fókuszban továbbra is az idei modell gumikezelése és az aerodinamikai mérések voltak, így a brazil pilóta autóján a délelőtt során különböző eszközök is megjelentek.

Massa csupán a McLarenhez beugró Oliver Turveyt utasította maga mögé. A wokingi istállót vezető Eric Boullier elárulta, számos új alkatrészt próbálnak ki az idén csak vergődő MP4-30-ason, amelyek Turvey szerint jobban vezethetővé teszik az autót, és jó irányba viszik a csapatot.

„Aerodinamikára fókuszáló etapokkal kezdtünk az első néhány óra során, majd felmerült némi probléma a szenzorokkal, ami kissé megrövidítette a programunkat, de azért így is hasznos adatokat gyűjtöttünk” – nyilatkozta Turvey. „Aztán a hátsó szárnnyal foglalkoztunk, több különböző megoldást próbálva ki. A következő futamokra készülve bevetettük a Kanadára szánt hátsó szárnyat, próbáltunk konzisztens köröket futni, és nem használtuk minden körben a DRS-t.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!