Vágólapra másolva!
A Lotus egyik legfontosabb szponzora a venezuelait támogató PDVSA, ennek ellenére kirakhatják a csapatból, ha nem vezet elég jól. Egyelőre elégedettek a teljesítményével.

Pastor Maldonadót szinte egész pályafutása alatt támogatta az állami tulajdonban lévő venezuelai olajvállalat, a PDVSA. Köztudott, hogy Maldonado williamses, majd lotusos szerződéséhez is hozzájárult a biztos anyagi háttere, jelenlegi csapatának vezérigazgatója azonban figyelmeztette őt: ha a pályán nem felel meg az elvárásoknak, nem hosszabbítják meg a szerződését.

A PDVSA a becslések szerint 27 millió dollárral támogatja a Lotust, és ez az összeg nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy az istálló tavaly 64 millió dollárról 6 millióra csökkentette a veszteségét. A csapat vezérigazgatója, Matthew Carter is elismerte, hogy az olajvállalattól érkező pénz szerves részét képezi a költségvetésüknek, és ezen nem is kívánnak változtatni, ennek ellenére Maldonado helye nem garantált a Lotusnál.

„Egyik versenyzőnk sincs olyan pozícióban, hogy ne lehetne elküldeni" – nyilatkozta Carter, de hozzátette, Maldonado egyelőre jól teljesít, ezért nem fontolgatják a leváltását. „Minden pilóta annyira jó, amennyire a legutóbbi versenyein jól szerepelt. Pastor az utóbbi időben a pályán is bizonyítani tudott."

Maldonado idén még nem tudott pontot szerezni Forrás: AFP

Balszerencsés volt

Maldonado idén még nem tudott pontot szerezni, de Carter szerint ez nem a teljesítményén, hanem a balszerencsén múlt, tavaly pedig a gyenge autója miatt küszködött. „A sajtóban gyakran szidják őt, pedig egy jó pilótáról van szó" – mondta. „Tudjuk, hogy gyors, és azt is tudjuk, milyen a munkája a szimulátorban és a pályán kívül."

„Tavaly nem volt jó autója, és Romain (Grosjeannal) együtt valószínűleg többet ki akartak hozni belőle, mint amennyit lehetett" – folytatta. „Idén viszont végre jó autót kaptak. Pastor az időmérőkön nem szerepelt fényesen, ezt ő maga is elismeri. Az első futamon fantasztikusan rajtolt, de kilökték, és a második versenye is hasonlóan alakult. Kínában nagyon jól vezetett a futam első felében, de a bokszba hajtva volt egy kis problémája a fékekkel."

„Összességében úgy gondoljuk, idén megadjuk neki a szükséges eszközöket, és a szezon hátralévő részében bizonyíthat."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!