A Red Bull hatékony aerodinamikával zárkózna fel

F1 Grand Prix of Malaysia KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29:  Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives next to Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on Mar
KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives next to Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on March 29, 2015 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150329-00113 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Mindenki tudja, mitől szenvednek, de az aerodinamikai specialistájuk szerint ez a fontos kérdés. Dan Fallows a saját területén szeretné versenyképesebbé tenni a korábban verhetetlennek tűnő istállót.

A 2008-as szezon kezdete óta nem szerepelt olyan gyengén a Red Bull, mint 2015-ben, és bár többször is elverték már a port a Renault erőforrásokon a megbízhatatlanság és a gyenge teljesítmény miatt, Dan Fallows szerint nem szabad ezen tovább rágódni.

„Úgy kezdtük a 2015-ös szezont, hogy tudtuk, hosszú ideig tart majd a felzárkózásunk” – mondta a csapat aerodinamikai részlegének vezetője az ESPN-nek. „Mindenki tisztában van azzal, hogy mely téren keletkezik a legnagyobb hátrányunk, de igazából irreleváns, hogy miért győznek le minket. Rajtunk múlik, az aerodinamikai részlegen, hogy kitaláljunk valamit” – ismerte el.

A Red Bull elsősorban a hajtáslánc terén ütközött problémákba, de a fékek is többször megbízhatatlannak bizonyultak, illetve az autóra is jelentős fejlesztések várnak az európai szezon kezdetén. Fallows úgy véli, képesek lehetnek a felzárkózásra.

Egymással csatáznak a Red Bull versenyzői: a Mercedes és a Ferrari messze előttük jár Forrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

„Az F1-ben számos összetevő befolyásolja a teljesítményt: ott van a versenyző, az erőforrás, az aerodinamika, a gumik használata, és így tovább. Viszont csupán egy terület adódik, amelyre az aero csapatnak alapvető ráhatása van” – mondta.

„Az évet a hátrány ismeretében kezdtük meg, és annak tudatában dolgozunk, hogy a mi feladatunk a hátrány csökkentése. Meg tudjuk csinálni, a szükséges eszközök adottak számunkra. Korábban már megtettük, a célunk az, hogy ismét képesek legyünk erre.”

Fallows saját elmondása szerint igen kritikusan áll munkája eredményeihez, akkor is, ha azok zsinórban négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet nyernek. Úgy véli, szemlélete szükséges a sportsikerek fenntartásához.

„Soha sem vagyok elégedett az autóinkkal, ilyen nem fordult még elő, akkor sem, amikor domináltunk. Szerintem, ha az ember elégedetté válik, az ösztönei kissé visszaszorulnak, és ez nem tesz jót az F1-ben.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!