Vágólapra másolva!
Az FIA legmagasabb utánpótlás-sorozat jelenleg nem is létezik, de elvben jó platformot jelentene a német autógyár számára a hibrid turbómotorok kifejlesztéséhez.

Az Audi egy lépéssel már a múlt héten közelebb került az F1-hez, amikor kiderült, hogy VW-csoport elnöke, a Bernie Ecclestone-nal rossz viszonyban lévő Ferdinand Piech belebukott egy puccskísérletbe, és ezzel meggyengült a pozíciója. Azóta újabb fordulat történt az ügyben, Piech ugyanis lemondott a VW éléről, miután egy közlemény szerint „a sikeres együttműködéshez szükséges kölcsönös bizalom megrendült."

Ez végleg megnyithatta az Audi előtt az F1 felé vezető utat, mert várhatóan Martin Winterkorn lesz a cégcsoport elnöke, aki közismerten kedveli az autósportot. Nem kizárt azonban, hogy a vállalat először a legmagasabb utánpótlás-kategóriába, az F2-be szállna be. Ez – bár az FIA a szuperlicenchez adott pontok hierarchiájának tetejére helyezte el – jelenleg nem is létezik, de az együléses bizottság elnökeként az előkészítésében résztvevő Stefano Domenicali szerint mindenképpen az F1-hez hasonló technológiára fog épülni.

„Muszáj pragmatikusnak lennünk" – mondta a Ferrari korábbi csapatfőnöke nemrég a Motorsport.com szerint. „Mindannyian az autósport nagy rajongói vagyunk, de végső soron be kell látnunk, hogy a kisebb motorok jelentik a jövőt. A jövő a turbóké és a hibrideké; csak a költségeket kell az elfogadható szintre szorítanunk."

Egyre valószínűbb, hogy az Audi beszállhat az F1-be Forrás: Farkas Péter (Origo)

Így tehát az F2 az Audi számára elvben tökéletes ugródeszka lenne az F1 felé. Ez csak találgatás, az viszont tény, hogy a német cég az utóbbi időben több F1-es szakembert is szerződtetett a WEC-re és a DTM-re épülő sportprogramjába, köztük a Williams egykori technikai igazgatóját, Jörg Zandert. Sőt magát Domenicalit is, akit hivatalosan ugyan egy másik területre igazoltak le, de állítólag készítettek vele egy megvalósíthatósági tanulmányt az F1-es részvételről.

Bárhogy is, mivel a VW-csoportnak jelenleg két márkája – az Audi mellett a Porsche – is szerepel a hosszútávú világbajnokságban, Piech távozásával még időszerűbb lett, hogy az egyiket irányítsák át valamelyik másik sorozatba.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!