Vágólapra másolva!
Egyes vélemények szerint a Red Bull kifejezetten szeretné elérni, hogy a motorszállítója elhagyja az F1-et, hiszen így ők is könnyebben távozhatnának. A Renault az istálló fenyegetőzései ellenére nem változtat a fejlesztési programján.

A Forma-1-et évekig uraló Red Bullt a Mercedes tavaly letaszította a trónról, idén pedig még gyengébben kezdték a szezont: három futam után az 5. helyen állnak a konstruktőri bajnokságban, és a legjobb eredményük egy 6. hely még az idénynyitó Ausztrál Nagydíjról. A Red Bull elsősorban a motorszállítóját, a Renault-t okolja a sikertelenségért, hiszen az erőforrásuk nemcsak gyengébb a riválisokénál, hanem számos megbízhatósági problémával is küszködnek.

A Red Bull már korábban is utalt rá, hogy tartós sikertelenség esetén hátat fordíthatnak a Forma-1-nek, és múlt héten már a tulajdonos Dietrich Mateschitz is a kiszállással fenyegetőzött. Az osztrák szerint ráadásul a Renault is elgondolkozhatna a távozáson, hiszen „motorszállítóként az a feladatuk, hogy ütőképes erőforrást szállítsanak."

A Motorsport.com elemzése szerint nem véletlen, hogy Mateschitz a Renault kiszállását is szóba hozta, a gyártó távozása ugyanis az egyetlen utat jelenthetné ahhoz, hogy a Red Bull a hírnevének csorbulása nélkül elhagyja az F1-et. Az energiaital-gyártó cég valóban fontolgathatja a kiszállást a gyenge eredmények miatt, viszont rossz fényt vetne rájuk, ha a sikertelenségek után „megfutamodnának." A Renault kiszállása ezért kapóra jöhet nekik, hiszen jogosan érvelhetnének azzal, hogy egy másik gyártó hajtásláncát nem tudják beépíteni a rendkívül szűkre tervezett kasztnijukba.

Tényleg kiszállhat a Red Bull az F1-ből? Forrás: AFP

A Red Bullnak mindenképpen valamilyen nyomós érvre lenne szüksége a kiszálláshoz, ha nem akar súlyos árakat fizetni az F1 elhagyásáért. A Stratégiai Munkacsoport megalakulásakor ugyanis a nagyobb istállók aláírtak egy megállapodást, mely szerint 2020-ig elkötelezik magukat az F1 mellett, cserébe pedig részt vehetnek a szabályalkotásban, és nagyobb pénzdíjakban is részesülnek.

Ha tehát a Red Bull 2020 előtt kiszállna, óriási összegeket kellene fizetniük Bernie Ecclestone-nak, ráadásul rossz vesztesként is tekintenének rájuk, akik nem tudták feldolgozni a vereséget. Ezért mindkét szempontból jól jöhetne nekik a Renault kiszállása, hiszen érvelhetnének azzal, hogy kényszerűségből vonultak ki az F1-ből.

A Renault nem változtat

A Renault F1-es programjának főnöke, Cyril Abiteboul elmondta, akkor sem tudnak jelentősen változtatni a munkamenetükön, ha a Red Bull már a kiszállással fenyegetőzik. „A motortechnológia nem olyasmi, amit egy vasárnap este alatt ki lehet elemezni" – magyarázta. „Persze figyelembe kell vennünk, mi történt vasárnap, de már megvan a tervünk a szezon hátralévő részére."

Abiteboul elmondta, dolgoznak egy új specifikációjú motoron, amely nagyobb teljesítményre lesz képes, de a Red Bull kritikái miatt nem akarják elkapkodni a fejlesztéseket. A francia hozzátette, megértik a Red Bull frusztrációját a gyenge szezonkezdés miatt. „Olyan szempontból nincs semmi gond a Red Bull-lal, hogy sikeresek akarnak lenni, és óriási ambícióik vannak" – mondta. „Ezért megértjük, miért bosszankodnak ennyire. Bennünk is van versenyszellem, nem csupán beszállítók vagyunk, ezért hasonlóan érzünk."

„Az a lényeg, hogy megértsük egymás álláspontját és problémáit, és támogassuk egymást ahelyett, hogy lehúznánk a másikat" – vélekedett. „Nem egy rövidtávú projektről van szó, ezért együtt kell működnünk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!