Vágólapra másolva!
Újabb részletek derültek ki Fernando Alonso rejtélyes barcelonai tesztbalesetéről, amelyek alapján a tekintélyes Auto Motor und Sport és az Auto Bild tudósítói kijelentették, valószínűleg nem igaz, amit a spanyol állít, és csak ő tudhatja, mi is okozta a hosszú távolmaradását eredményező ütközést.

Nem az történt Fernando Alonso barcelonai balesete során, amit a spanyol pilóta állít, véli az Auto Motor und Sport, amelynek újságírói az elmúlt hetek során több olyan, általuk azonban meg nem nevezett bennfentessel is beszéltek, akik látták az ütközéssel összefüggésbe hozható felvételeket és adatokat.

A kétszeres világbajnok a Malajziai Nagydíj előtti sajtótájékoztatón egyértelműen a McLaren kormányának felkeményedését jelölte meg a kicsúszásának kiváltó okaként. Ez szögesen ellentmond a csapat korábbi kommunikációjának, amely folyamatosan azt sulykolta, hogy nem műszaki hiba történt a 3-as kanyarban. Ron Dennis később úgy nyilatkozott, lezárták az ügyet.

A német lap jellemzően megbízható információkat szállító tudósítója, Michael Schmidt arról számolt be, hogy a balesetről készült felvételeket és a releváns adatokat ismerők egybehangzó véleménye szerint kizárható a kormánymű meghibásodása Alonso balesetével összefüggésben.

Alonso mosolyogva tért vissza a McLarenhez a Malajziai Nagydíjon Forrás: LAT Photographic

„Az adatok viszonylag tiszta képet festenek arról, hogy miként történt a baleset. Az oka viszont továbbra is nyitott kérdés marad, és csakis maga a versenyző ismerheti. Az Alonso által Malajziában közölt verzió nem lehet helyes” – jelentette ki Schmidt.

„Ez lehetetlen. Az adatok világosan láttatják, hogy a kormánnyal minden rendben volt. Alonso soha sem próbált balra kormányozni” – írja a német tudósító. „Még elnehezült kormánnyal is látható lett volna, ha a versenyző erőt fejt ki a kormányszög módosítása érdekében.”

„Alonso tulajdonképpen még egy kicsit jobbra is kormányzott a kanyar kijáratánál” – állította Schmidt. „Alonso magyarázatát nem támasztják alá az adatok. A McLaren pilótája egy sajtóközleményben azt állította, hogy a kormány nehezült el. Ugyanakkor nem voltak kiugróan magas nyomásról árulkodó adatok a szervókormány hidraulikus rendszerében.”

A kormánymű rendeltetésszerű működésével kapcsolatos értesülésekről a saját, önálló oknyomozásuk eredményeire hivatkozva a másik tekintélyes német szaklap, az Auto Bild tudósítója, Ralf Bach is beszámolt az f1-insider.com-on vezetett blogján.

A kanyarcsúcspont még megvolt

A német szaklap megbízhatónak ítélt forrásokra hivatkozva azt írja, hogy Alonso a normálisnál 20 km/h sebességgel lassabban hajtott az ütközés előtt, a 3-as kanyar csúcspontját még az ideális pontnál érte el, és a külső ívnél elhelyezett műfűre sem hajtott rá. Schmidt szerint viszont a spanyol pilóta fékezési kísérlete csak gyenge próbálkozás volt, miután elvesztette az uralmát az autó felett. A McLaren végül 135 km/ó-s sebességgel csapódott a falnak.

Az újabb tanulságok alapján Schmidt ismét az egészségügyi problémát tartja a leginkább valószínűnek: „Alonso vagy szándékosan ment a falnak, vagy egészségügyi okokból nem volt olyan helyzetben, hogy elkerülje az ütközést. Mivel a McLaren pilótája nem utalt szándékosságra, szédülésre gyanakodhatunk” – írta, majd egy szakértőre hivatkozva azt is megjegyezte, hogy a spanyol úgy is bajba kerülhetett, hogy teljesen nem ájult el az autóban.

Túladagolták a kórházban?

Alonso elismerte Malajziában, hogy a baleset napján nem emlékszik a 14 és 18 óra közötti időszakra, de ez már az ütközés után történt, amikor a pályáról egy barcelonai kórházba szállították. Elmondása szerint az autóban végig öntudatánál volt. Schmidt úgy értesült, hogy túlgyógyszerezhették őt az orvosok.

„Hallunk pletykákat, amelyek szerint Alonsót tévedésből kétszer is elaltatták: először a baleset helyszínén, majd a pálya kórházában is. A nagy dózis megmagyarázná, hogy az ütközéssel kapcsolatos emlékei miért csak később tértek vissza, és miért esett ki számára minden délután 2 és 6 óra között. Azt is indokolná, hogy miért töltött három és fél napot a kórházban.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!