Vágólapra másolva!
Sokat jelentett neki, hogy honfitársa támogatta az olyan fiatal gokartosokat, mint amilyen ő is volt. Tudja, hogy Malajziában a hőség is segített a Ferrarinak.

Miután már a Ferrarinál töltött második versenyét sikerült megnyernie Malajziában, felülkerekedve a pályákat egy éve uraló Mercedeseken, Sebastian Vettel megemlékezett gyerekkori hőséről, a síbalesetéből lábadozó Michael Schumacherről is, aki öt vb-címet szerzett a maranellói istállóval.

„Erről álmodtam" – mondta elérzékenyülve. „Michael volt a példaképem. Az összes gokartos srác felnézett rá. Amikor minden évben ellátogatott a pályára, hogy kezet rázzon velünk, azzal egy egész életre biztatást adott. Még ma sem tudom egészen felfogni, hogy ez milyen rengeteget jelentett." Vettel hozzátette, hogy „nehéz lesz Michael nyomdokaiba lépni, de a célom nem is ez. Inkább új utat szeretnék kitaposni."

Vettel és Schumacher a Bajnokok Tornáján, ahol számos csapatgyőzelmet arattak együtt Forrás: AFP/Pornchai Kittiwongsakul

A német versenyző legutóbb több mint egy évvel ezelőtt, a 2013-as Brazil Nagydíjon diadalmaskodott, és elismerte, hogy „nemcsak a pezsgő, hanem a dobogó teteje is hiányzott már. Nagyszerű érzés visszatérni oda egy olyan szezon után, melynek során egyszerűen nem boldogultam az autómmal."

„Az idén jobban passzol hozzám a balansz, és úgy tűnik, általában véve Kimi (Räikkönennek) is jobban fekszik, mint egy évvel ezelőtt."

A hőség is kellett

Vettel eggyel kevesebb bokszkiállást teljesítve győzte le a Mercedeseket Szepangban. Úgy tűnt, azonos feltételek mellett is tartani tudja velük a lépést, mert a Ferrari jobban használta a gumijait, ehhez azonban a rendkívül magas, 60 fok körüli pályahőmérsékletre is szükség volt.

„Ők valószínűleg a vártnál jobban szenvedtek a hőségben, mi viszont kevésbé. Ez a két körülmény együtt tett versenyképessé minket, és tette lehetővé, hogy egyenes küzdelemben utasítsuk magunk mögé őket" – ismerte el Vettel, aki azonban tudja, hogy ettől még nem fogyott el a Mercedes előnye.

„A következő versenyt egy más típusú pályán rendezik. Valószínűleg sokkal hűvösebb lesz" – figyelmeztetett. „Szerintem a Mercedes a szezon későbbi szakaszában, amikor ismét meleg lesz, szenvedni fog, Kínában viszont erősek lesznek."

„Általában ők diktálják a tempót, csak ma kihasználtuk a gyenge pontjukat. A következő versenyen is igyekezni fogunk a lehető legkeményebben hajtani, aztán majd kiderül, ez mire elég."

Penge volt a stratégia

Míg a Mercedes már a verseny előtt eldöntötte, hogy ha beküldik a Safety Cart, kiállnak a bokszba, a Ferrari a pályán hagyta Vettelt, amikor erre a 4. körben tényleg sor került Marcus Ericsson kicsúszása miatt. A német versenyző köszönetet mondott a csapatának a „penge" stratégiáért, és elismerte, hogy meglepődtek, amikor a Mercedesek kimentek kereket cserélni.

Vettelt Diego Ioverno, a Ferrari operatív igazgatója kísérte fel a szepangi dobogóra Forrás: AFP/Greg Baker

„Már pénteken láttuk, hogy a közepes gumikkal nem igazán boldogulnak, és Lewis szenvedett is velük az első etapban, úgyhogy tartottam vele a lépést, amit nagyon élveztem" – mondta Vettel. „Aztán tudtam, hogy teljesítenem kell: a lehető legtovább életben kell tartamom a gumikat."

„A második etapban ő vadászott rám, ami kemény volt. Végül sikerült kicsit jobban kiegyensúlyoznom az autót, így az utolsó körökre tisztességes előnyt tudtam gyűjteni."

Pályafutásának 40. győzelmével Vettel megközelítette az örökranglista 3. helyezettjét, Ayrton Sennát, aki már csak eggyel van előtte. Az egyéni vb-ben pedig feljött a 2. helyre, mindössze 3 ponttal Lewis Hamilton mögé.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!