Vágólapra másolva!
Biztos benne, hogy a kormánymű hibája miatt csúszott ki, a szél ebben szerinte nem játszhatott szerepet. Csak a pályakórházban veszítette el az eszméletét. Már eldőlt, hogy Malajziában versenyezhet.

Fernando Alonso a Malajziai Nagydíj előtti csütörtökön szólalt meg először a február 22-i tesztnapon elszenvedett balesetével kapcsolatban, amely miatt ki kellett hagynia a melbourne-i idénynyitót. Azt állítja, a korábbi híresztelésekkel ellentétben mindenre emlékszik, és biztos benne, hogy a kormánymű hibája miatt ütközött a falnak a Circuit de Catalunya gyors 3-as kanyarjában. Cáfolta azt is, hogy 1996-ban hitte magát, vagy olaszul kezdett beszélni.

„Mindenre emlékszem" – jelentette ki Szepangban. „Napfényes délelőtt volt, fel tudom idézni a beállítások terén elvégzett összes változtatást, az összes köridőt. (Sebastian) Vettel a 3-as kanyarhoz közeledve még előttem haladt, de levágta a sikánt, hogy elengedjen."

„A becsapódás után a korláthoz tapadva sodródtam egy ideig, aztán először kikapcsoltam a rádiót, mert be volt kapcsolva, végül áramtalanítottam az autót. Akkor még teljesen magamnál voltam. Az eszméletemet csak a mentőben vagy a pályakórházban vesztettem el."

Alonso hozzátette, hogy ez az orvosok szerint „teljesen normális volt, mert a helikopteres szállításhoz és a kórházban később elvégzett vizsgálatokhoz, például az MRI-hez a szokásos protokollnak megfelelően begyógyszereztek."

Nem a szél volt a hibás

A McLaren főnöke, Ron Dennis eredetileg egy heves széllökéssel magyarázta Alonso kicsúszását, amely azonban a szemtanúk – köztük Vettel – szerint különös volt, ezért összeesküvés-elméleteket robbantott ki. Egyesek áramütésről véltek tudni, de Alonso azt állítja, a kormánnyal lehetett probléma.

Úgy véli, a balesetet követő első három-négy napban, amikor emlékezetkieséssel küzdött, a csapata és a menedzsere is csak találgatni tudott, ezért tartották felelősnek a szelet a történtekért. Pedig valójában „a kormányzással adódott probléma a 3-as kanyar közepén" – tette hozzá Alonso. „Beragadt jobbra, emiatt közeledtem a fal felé. Az utolsó pillanatban beletapostam a fékbe, és 5-ösből leváltottam a 3-asba."

A kényszerpihenő után Alonso jókedvűen érkezett meg Szepangba Forrás: AFP/Greg Baker

A jobbra beragadt kormány megmagyarázza azt a szokatlan körülményt is, hogy a McLaren a becsapódás után miért sodródott tovább a fal íve mentén látszólag sértetlen futóműve ellenére is. Alonso ugyanakkor elismeri, hogy a telemetrián ez a rendellenesség nem látszik.

„Sajnos az adatok hiányosak" – árulta el. „Az autónak azon a részén nem működik igazán jól az adatgyűjtés. Biztos, hogy technikai gond volt, a telemetrián ez azonban jelenleg nem látszik, ezért nincs egyértelmű válasz."

Indulhat Malajziában

Miután az idénynyitó Ausztrál Nagydíjtól az agyrázkódása miatt távol kellett maradnia, Alonso számára egy cambridge-i orvoscsoport a hét elején engedélyezte a malajziai utazást. A helyszínen az FIA egészségügyi stábja elvégezte rajta a szabályokban rögzített vizsgálatokat is, és zöld utat adott neki a versenyzéshez. „Az összes kötelező teszten átment, ezért megkapta az engedélyt, hogy rajthoz álljon a hétvégi Malajziai Nagydíjon" – írták.

Így a Ferraritól átigazolt Alonso, akit Melbourne-ben Kevin Magnussen helyettesített, éles körülmények között most fog bemutatkozni régi-új csapatánál. A McLaren egyelőre a Honda hajtáslánc gyerekbetegségeivel küzd, de Jenson Button az év első futamán meglepetésre eljutott a célig.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!