Vágólapra másolva!
Christian Hornert frusztrálja, hogy az erőforrás hátránya miatt nem tudják csökkenteni a lemaradásukat a Mercedeshez képest, és egészségtelennek tartja a Forma-1 jelenlegi állapotát.

Az Ausztrál Nagydíj utáni nyilatkozataihoz képest finomabb hangnemben, de továbbra is a Renault-t ócsárolta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, mert úgy véli, elsősorban a francia partnerük a felelős a Mercedestől való lemaradásukért.

„Amikor az ember olyan helyzetben van, mint mi, csak nagyon korlátozott ráhatása van a motorokra – hiszen tulajdonképpen ügyfélcsapat vagyunk -, az bosszantó, hiszen a versenyképességünk csökken, és nem mi irányítunk” – mondta Horner az Autosportnak adott exkluzív interjújában.

Horner az idénynyitó után azt követelte az FIA-tól, hogy mesterségesen egyenlítsék ki az erőviszonyokat az F1-ben, és ezt Bernie Ecclestone is támogatta. A Red Bull csapatfőnöke viszont maga sem hiszi, hogy ez meg fog történni.

Horner sem hisz a teljesítmény-kiegyenlítésben Forrás: AFP

„Van annak valószínűsége, hogy ez megtörténik? Természetesen, nincs. Egyáltalán helyes lenne, ha megtörténne? Talán nem” - ismerte el „Bosszús voltam a helyzet miatt, de az is egészségtelen, hogy ilyen nagy szórás van a különböző erőforrások között. Az a gond, hogy a technológia még meglehetősen kiforratlan. A Renault részéről óriási befektetésekre lenne szükség a Mercedes utoléréséhez.”

Az elmúlt két hét során a Red Bull és a Renault éles szóváltásba keveredett, ami odáig fajult, hogy Cyril Abiteboul, a Renault Sport vezetője hazugsággal vádolta Adrian Newey-t, a Red Bull technikai igazgatóját.

Az Auto Bild tudósítója, Ralf Bach megtudta, hogy a francia cégvezető elnézést kért a csapattól a kirohanása miatt, amit azzal indokolt, hogy a Renault menedzsmentje utasította kemény visszavágásra a Red Bull folyamatos kritikái miatt. Bach szerint a bocsánatkérést Dr. Helmut Marko elfogadta, és most „konstruktívan előre tekintenek” – idézte az f1-insider.com-on.

Önálló motort épít a Red Bull?

Bár tavaly még több nyugati F1-es portál is áprilisi tréfaként írt a lehetőségről, hogy a Red Bull önállóan kezdhet saját erőforrás fejlesztésébe, az Ausztrál Nagydíj óta ennek a realitása is körvonalazódni látszik.

Az Auto Motor und Sport általában jól értesült tudósítója, Michael Schmidt úgy tudja, hogy a Red Bull megrendelt egy igen ritka és drága berendezést, amely a „virtual test track” (VTT) néven ismert, és lehetővé teszi, hogy a teljes autót a hajtáslánccal együtt teszteljék, laboratóriumi körülmények között.

Schmidt szerint VTT-je csak a Mercedesnek és a Hondának van, majd levonta a következtetést: „Amikor az ember felteszi a kérdést, hogy miért van szüksége egy csapatnak egy fékpad legextrémebb típusára, igazából csak egy válasz van: motorgyártóvá akar válni.”

A Red Bull árnyéka korábbi önmagának Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Clive Mason

Az Adrian Newey által vezetett Red Bull Technology tavaly számos állást meghirdetett elektronikai munkakörök terén, és bejelentették, hogy a hajtásláncok fejlesztésére specializálódott osztrák AVL-lel, valamint a motorguruként ismert Mario Illiennel is együttműködnek, mégpedig hivatalosan a Renault motorok feljavítása érdekében.

A Red Bull és a Renault szerződése a 2016-os szezon végén jár le, de egyre több jel utal arra, hogy az osztrák vállalat komolyan foglalkozik az önállósodás gondolatával, a Renault pedig nyíltan elismerte, hogy vizsgálja a csapatvásárlás lehetőségét.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!