Vágólapra másolva!
Bár az autójuknak még át kell mennie a törésteszteken, megerősítették, hogy ott lesznek Melbourne-ben. Két brit befektető vásárolta fel a Marussia romjait.

A Marussia jogutódja, a Manor szerdán megerősítette, hogy elutazik az Ausztrál Nagydíjra, amelynek a rajtrácsán így tíz csapat lesz – a Caterham csődje miatt eggyel kevesebb, mint tavaly. A Manor az utóbbi hetekben lóhalálában épített egy új, az idei orr-szabályoknak megfelelő autót, amelynek még át kell mennie a kötelező törésteszteken, ám ez az istálló sportigazgatója, Graeme Lowdon szerint biztosan sikerülni fog.

„Az autót most készítik elő Dinningtonban, tartjuk az ütemtervet. A fő szállítmány pénteken indul útnak (Ausztráliába), még az utolsó pillanatban küldeni fogunk hozzá dolgokat" – mondta Lowdon. A 2015-ös szabályokhoz igazított átmeneti modellt, amelyet a tavalyi Ferrari-motor fog hajtani, a szezon későbbi részében egy teljesen új autóval váltják majd fel.

A Marussia mégis talpon maradt Forrás: Farkas Péter (Origo)

A Marussia/Manor megmenekülése korábban nem tűnt lehetségesnek. A tavaly két pontot szerző, így kb. 34 millió brit fontnyi pénzdíjra jogosult csapat ellen csődeljárás indult, és a felszerelése egy részét már el is árverezték. Ekkor azonban közbelépett egy titokzatos befektetőcsoport, amely most végre kilépett a nyilvánosság elé: bebizonyosodott, hogy az Ovo Energy alapítójáról, Stephen Fitzpartickról, valamint a Sainsbury's korábbi vezérigazgatójáról, Justin Kingről van szó.

Reménytelennek tűnt

Fitzpatrick azt mondta, a Marussia megmentésének ötlete azután fogalmazódott meg benne, hogy tavaly novemberben egy barátjával megnézte a Szingapúri Nagydíjat, de már régóta szeretett volna magáénak tudni egy F1-es csapatot. Már az abu-dzabi idényzáró előtt felhívta telefonon a Marussia mellé kirendelt csődbiztost, Geoff Rowleyt, ám miután konzultált vele, reménytelennek érezte a helyzetet.

Végül mégis úgy döntött, belevág, ezért felvette a kapcsolatot az istálló hitelezőivel, akiknek hozzá kellett járulniuk a csődeljárás megszüntetéséhez. „Először felállítottunk egy fontossági sorrendet, az elején az olyanokkal, mint a Ferrari, aztán a csapat mögött álló kétszáz másik hitelezővel és beszállítóval" – magyarázta Fitzpatrick. „Egymás után mindegyikkel kapcsolatot létesítettünk, új üzleti megállapodást kötöttünk velük, így sikerült kivonnunk a céget a csődeljárás alól. Végül foglalkoztunk az FIA nevezési listájával, FOM-mal, valamint a motorszállítói és tervezői szerződésekkel is."

A Marussiának a múlt héten szerződtetett Will Stevens az egyetlen biztos versenyzője, a másik pilótaülés sorsa még nem dőlt el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!