Vágólapra másolva!
Habár a barcelonai teszten így is sokkal gyorsabbnak bizonyultak a többieknél, Rosberg és Hamilton szokatlanul nehezen tudta magához igazítani a címvédő csapat új autóját.

A riválisok továbbra is Mercedest tartják a favoritnak két héttel a 2015-ös idény nyitánya előtt, ami nem meglepő annak fényében, hogy a barcelonai tesztsorozat első hét napjának összesítésében az ő versenyzőik voltak a leggyorsabbak. Az egész mezőnyből egyedül Nico Rosberg tudta 1:23 alá szorítani a köridőt, amihez még a szuperlágy gumikra sem volt szüksége. A címvédő istálló felkészülése azonban így sem alakult zökkenőmentesen, ugyanis mindkét versenyzőjük szokatlan beállítási problémákról számolt be.

„Ez nehéz nap volt, mert bár a számok alapján úgy tűnhetett, minden rendben van, a beállításokkal valójában messze jártunk a céltól" – ismerte el Rosberg még pénteken. „Nem igazán értem, hogy miért. Egész nap a beállításokkal bajlódtunk, igyekezve rátalálni a helyes útra."

„Nagyon nehezen értettük meg, hogy merre érdemes keresgélnünk. Az autó borzasztóan túlkormányzott volt, ezért a hátulja össze-vissza csúszkált, és a kigyorsításokon gyenge volt a tapadás" – tette hozzá a német, a leggyorsabb köréről megjegyezve, hogy „a lágy gumik úgyis nagyobb tapadást biztosítanak, ezért azokkal kevésbé számít a balansz."

A Mercedes gyors ugyan, de egyelőre nehéz jól beállítani Forrás: Daimler

Rosberg elismerte, hogy a beállításokkal kapcsolatos gondjaik „rendkívül szokatlanok" voltak, és váratlanul érték a csapatot. „Nagyon hosszú ideig tartott, amíg elérkeztünk a jó megoldáshoz, mert kezdetben borzasztóan messze voltunk tőle" – árulta el. „De a nap végére egész tűrhetően álltunk, és a körömmel is elégedett voltam."

Hogy nem Rosberg személyes problémájáról van szó, azt bizonyítják Lewis Hamilton tapasztalatai is: ő szombaton a csapattársáéhoz hasonló nehézségekről számolt be. „Nico tegnap nem érezte jól magát az autóban, és ma ugyanígy voltam vele én is" – mondta. „Úgy véljük, a gumik viselkedése és a pálya állapota megváltozott az utóbbi két napban. A pálya 5-7 tizeddel lassabb lett, mint a teszt első napján volt."

„Próbálunk rájönni, hogy mi áll a háttérben. Az autó hirtelen sokkal rosszabbnak tűnt, mint az első tesztnapomon. Elvégeztünk pár módosítást, hogy megértsük, a pályával vagy a gumikkal történt valami."

Hamilton egyébként, noha világbajnokként joga lenne az 1-es rajtszámot választani az idén, kitart a 44-es mellett. "A 44-es többet jelent nekem, és egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne én lennék az első számú" – indokolta a döntését. "A 44-es a családi számom, már azzal is kezdtem versenyezni; az első bajnoki címemet is azzal szereztem. Az 1-est viselte az összes bajnok, köztük Vettel és Schumacher is, a 44-est viszont még senki más."

2009-ben egyébként Hamilton McLarenjén is az 1-es rajtszám volt, amely azonban szerinte "nem nézett ki túl jól az autón."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!