Vágólapra másolva!
Itt az újabb ötlet a költségek csökkentésére: akár a vázat is megosztanák egymás között, hogy olcsóbbak legyenek a fejlesztések. A nagyok nem rajonganak az elképzelésért.

A kis csapatok szeretnék kiterjeszteni az egymás között megosztható alkatrészek körét, tudta meg az Autosport. Az anyagi nehézségeik miatt régóta a túlélésért küzdő Sauber, Force India és Lotus korábbi javaslatait – mindenekelőtt a sport kereskedelmi bevételeinek egyenletesebb elosztását – leszavazták, ezért most azzal álltak elő, hogy egy közös alapra építhessék az autóikat.

Az elképzelés szerint akár az olyan fődarabokból is használhatnának egyformát, mint a váz, amelyre aztán mindenki a saját futóművét, karosszéria-borítását és aerodinamikai elemeit szerelhetné fel, így az autók külsőre nem lennének egyformák. Ezzel megoszthatnák a fejlesztési költségeket, amivel jelentősen csökkennének a kiadásaik.

A kis csapatok közös műszaki alapokra építkeznének Forrás: Daniel Reinhard/Sauber

Az ötlettel elő is álltak a Stratégiai Munkacsoport és a Formula One Commission legutóbbi ülésein, a nagy csapatok ellenállása miatt azonban egyelőre nem fogadták el. Ők azért nem értenek egyet vele, mert úgy érzik, a szabályok már most is épp elég alkatrész megosztását teszik lehetővé – többek között a Haas bemutatkozását is meg fogja könnyíteni a Ferrarival folytatott technikai együttműködés. Odáig nem akarnak elmenni, hogy a csapatok a Forma-1 korábbi évtizedeihez hasonlóan egész ügyfélautókat vásárolhassanak egymástól, bár erről is régóta vita van.

Az Autosport úgy tudja, a nagyok tiltakozása dacára a kicsik folyamatosan lobbiznak az FIA-nál és Bernie Ecclestone-nál, hogy engedélyezzék a közös műszaki alapok bevezetését. A Caterham tavaly csődbe is ment, s noha a Marussia/Manor feltámadására még van remény, a Force India anyagi helyzetéről rendszeresen érkeznek ijesztő hírek, ráadásul a Sauber túlélése sem tűnik biztosnak, ha nem sikerül csökkenteni a költségeket.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!