Vágólapra másolva!
Az osztrák szerette volna látni, hol áll valójában a csapata, ezért futott Nico Rosberg rendkívül gyors kört a közepes gumikon. Hamilton szerint a teszteken az a céljuk, hogy a megbízhatóságon javítsanak.

Noha a második előszezoni teszthét utolsó napján Romain Grosjean érte el a legjobb köridőt a Lotusszal, a legmeggyőzőbb időeredményt a mercedeses Nico Rosberg érte el. 1:24.321-es idejével ugyanis annak ellenére maradt le csak 254 ezreddel Grosjeantól, hogy a francia a szuperlágy, ő pedig a közepes keverékű gumikat használta.

Mivel a Pirelli becslései szerint a két keverék között mintegy két másodperc a különbség, Rosberg eredménye láttán sokan aggódni kezdtek. A német ráadásul a nap végén azt mondta, egyáltalán nincs lenyűgözve a körétől, hiszen a Mercedes számításai szerint ennél jobb idők is születtek az elmúlt napokban.

A teszteken a csapatok általában nem hozzák ki a maximumot az autójukból, ezért az erősorrendről továbbra is csak találgatni lehet. A Mercedesnél dolgozó Niki Lauda azonban azt mondta, az utolsó tesztnapon ő ajánlotta az istállónak, hogy végre keményen hajtsák meg az autójukat. „Megkértem a csapatot, hogy csapjunk a lovak közé" – mondta a svájci Blicknek. „Mindannyian tudni akarjuk, hol állunk."

Rosberg a közepes gumikon is alig maradt el Grosjean idejétől Forrás: Origo

Rosberg szerint a köridőből csak annyi következtetést lehet levonni, hogy a Mercedes „erős helyzetben van." Egyelőre nem aggódik a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene sem. Szerinte csak az eheti utolsó teszten lesz érdemes elemezni a köridőket, hiszen akkor már „mindenkinek komolyan kell vennie a munkát, és pontosabb képet kaphatunk az erősorrendről."

A megbízhatóságra hajtanak

Lewis Hamilton szerint sem kell még a köridőkkel foglalkozni, hiszen a Mercedes célja elsősorban az, hogy a megbízhatóságukon javítsanak. Hamilton a csapat tavalyi évét 80 százalékosra értékelte a megbízhatóság szempontjából, idén pedig a 90 százalékot szeretnék elérni. Jó úton járnak, hiszen a barcelonai teszten is ők tették meg a legtöbb kilométert.

„Majd később derül ki, hogy mennyit javultunk, de szerintem jobb helyzetben vagyunk, mint tavaly" – utalt a megbízhatóságra. „Persze bizonyos területeken még mindig van dolgunk. Úgy érzem, mintha minden évben egyre rövidebb lenne a tesztidőszak – mindig úgy van vége, hogy tudjuk, többet is tehettünk volna."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!