A Mercedes minden csapata egyforma motort kap

Forma-1, USA Nagydíj, Mercedes, Williams
AUSTIN, TX - NOVEMBER 02: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP leads Valtteri Bottas of Finland and Williams and Felipe Massa of Brazil and Williams during the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on November 2, 2014 in Austin, United States. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Az ellenfeleknél több tesztkilométert tud megtenni ügyfélcsapatai segítségével a Mercedes, és a több adat felhasználásával hatékonyabban tudnak dolgozni. Ezért is üzemel minden autóban ugyanaz a hardver, állítja a márka motorfejlesztését irányító Andy Cowell.

Nem csupán a Mercedes erőforrásai segítik ügyfeleiket, hogy privát csapatként is dobogós helyekért küzdjenek, a gyártó számára is előnyös, hogy az ellenfeleknél több istállót látnak el a V6-os turbómotorral és a hibrid rendszerrel. Andy Cowell, a motorfejlesztést végző leányvállalat ügyvezetője szerint a tesztkilométerek nagyon értékesek a Mercedes számára.

„Több tesztkilométert tudunk megtenni a pályán, mert (minden autóban) pontosan ugyanazt a hardveres specifikációt üzemeltetjük” – mondta a brit szakember. „Ezért több adathoz jutunk a Melbourne-be vezető úton, amely során meghatározzuk a specifikációt, amit majd homologizáltatunk, döntést hozva a fejlesztési zsetonok felhasználásáról is.”

Cowell szerint a munkájukhoz jelenleg kulcsfontosságú, hogy mennyi adattal rendelkeznek az erőforrásról, ehhez pedig a korlátozott tesztelési lehetőségek mellett nehéz hozzájutni.

Mercedes motoros autók az élen. A gyári csapatot alig tudják legyőzni az ügyfeleik. Forrás: AFP/Mark Thompson

„Noha az adatok néha ijesztők, mégis szuper értékesek, hogy eldöntsük, mit érdemes beépítenünk, és (az alkatrészeket) milyen keményen terhelhetjük, amikor megyünk versenyezni. Úgyhogy ez nagy előny számunkra.”

A Mercedes 2015-ben a gyári csapata mellett a Williams, a Lotus és a Force India számára szállít motort, a Ferrari a Saubert és esetlegesen a Manort, a Renault a Red Bullt és a Toro Rossót, a Honda pedig egyelőre csak a McLarent látja el erőforrásokkal, így a Mercedes láthatóan több adathoz és bevételhez is jut a tevékenysége által. Cowell elmondta, a helyzetből áttételesen néha az Ezüstnyilak is profitálnak.

„A felfedezetlen problémák sokszor az ügyfeleknél jelentkeznek először, mielőtt a gyári csapatnál felbukkannának, úgyhogy van ennek egy tanulási aspektusa is" - mutatott rá. "Az ilyen, alkalomszerűen felmerülő helyzetek néha az ügyfeleket érintik, így még azelőtt orvosolni tudjuk őket, hogy másokat is elérnének.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!