Szerződése bejelentése óta először tett nyilvános látogatást a Honda központjába Fernando Alonso. A McLarenhez az idén visszatérő kétszeres világbajnok egyelőre nem jelentette ki egyértelműen, hogy milyen eredményekre számít 2015-ben, szerinte ezt csak az év későbbi szakaszában lehet megtenni.
„Először látnunk kell, hogy mennyire vagyunk versenyképesek. Az első teszten nem tudtuk kihasználni a maximális teljesítményt” – idézték spanyol lapok a kétszeres világbajnokot. „Amint teljesen kihasználhatjuk az erőforrást, ha már a bajnokság második-harmadik futamánál tartunk, meglátjuk, mennyire vagyunk gyorsak, és kitűzhetjük a céljainkat az első évre” – jelentette ki.
Alonso ugyanakkor kétséget sem hagyott afelől, hogy komoly tervei vannak a Ferrarinál töltött, mindössze két bajnoki második helyet eredményező évek után. A spanyol számár csak egy végeredmény fogadható el.
„A végső cél a bajnokság megnyerése. Ezt akarjuk elérni. Győzni jöttem ide. Nem tudom, hogy ez már az első évben sikerül-e, vagy a második, esetleg harmadik év során, de remélem, hogy olyan gyorsan megtörténik, amilyen gyorsan csak lehet” – nyilatkozta Japánban.
Csapattársához, Jenson Buttonhoz hasonlóan Alonso is elismerte, hogy nagy rajongója a japán kultúrának és a mentalistásnak is. Alonso esetben ez személyes, és szakmai forrásokból is táplálkozik, hiszen a hátát és a nyakát egy szamurájt ábrázoló tetoválás díszíti, a versenyzés terén pedig a McLaren-Honda legendájából merít inspirációt.
„Imádom Japánt, a japán kultúrát, hagyományokat” – jelentette ki. „A Honda mindig is nagyon vonzó volt, miután az együttműködésük sikeresen alakult a McLarennel a ’80-as években, így nagyon megtisztelve érzem magam.”
„Nagy elköteleződést és alázatot láttam a Honda és a McLaren együttműködésében dolgozó mérnököktől és szerelőktől. Ez a Honda DNS-ének része, én pedig örömmel csatlakozom ehhez.”
Nem úgy indult a McLaren-Honda újkori együttműködése, ahogy az a nagykönyvben meg van írva, hiszen a tavalyi Abu-Dzabi teszt után idén Jerezben sem tudtak számottevő futásteljesítményt elérni. A McLaren csapatfőnöke szerint ez hátrányt jelenthet.
„Az új koncepcióval és motorpartnerrel nyilvánvaló, hogy minél kevesebbet vagyunk a pályán, annál nehezebb lesz utolérni az élmezőnyt, vagy mondjuk úgy, hogy később leszünk versenyképesek” – idézte Eric Boulliert a Press Association.
„Minden alkalommal, amikor nem tudjuk elérni a futásteljesítményt vagy a fejlesztés terén a céljainkat, arrébb kell tolnunk a dátumot, amikor az autónk és az erőforrásunk 100%-át be tudjuk vetni a győzelemért folytatott harcban.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!