Vágólapra másolva!
Ezt mutatják a grove-i istálló szimulációi. A riválisok még nem tudják, mit várjanak a Ferraritól, és a Red Bull-lal kapcsolatban is bizonytalanok.

Miután a köridők szempontjából meglepetésre a Ferrari uralta a jerezi tesztet, a riválisok többsége arra a következtetésre jutott, hogy a maranellói istálló valóban előrelépett, de hogy ez elég lesz-e a Mercedes befogásához, abban nem biztosak.

A Marcának nyilatkozva még a csapat tesztpilótája, Marc Gené is elismerte, hogy „futamgyőzelmekre nem számítunk az idén. Kellemes meglepetés lenne, ha mégis összejönnének. Az autónk, ahogy szerettük volna, jobb lett, de a favorit továbbra is a Mercedes."

A jerezi sebességadatok is ezt sugallják. Daniel Ricciardo szerint „az igazat megvallva a Mercedestől nem is várnánk kevesebbet, viszont úgy látszott, a Ferrari sokkal erősebb lett." A Red Bull versenyzője ugyanakkor hozzátette, hogy ez majd csak Barcelonában fog végérvényesen bebizonyosodni. „Jelenleg jónak tűnnek, de nem biztos, hogy ez jelent is valamit" – figyelmeztetett.

A Ferarri felkeltette a riválisok figyelmét Jerezben Forrás: Ferrari

„Még korán van, ráadásul Jerezben versenyezni nem szoktunk, és máskor nem vezetünk 5-7 fokos hidegben sem. Annak a pályának nagyon érdes az aszfaltja. (A Ferrari) egyelőre gyors volt, de vajon versenykörülmények között is az lesz?"

Hasonlóan látja a helyzetet Felipe Massa. „Majd ha Barcelonában is ugyanilyen lenyűgöző köridőkre lesznek képesek, akkor talán elkezdhetünk hinni benne, hogy tényleg ennyire jók. Egyelőre azonban túl korán van ehhez" – vélte.

Mit mutatnak a szimulációk?

A német Auto Motor und Sport szerint Massa csapata, a Williams szimulációkat is végzett a feltételezett üzemanyagszintek figyelembevételével, és arra a következtetésre jutott, hogy valóban a Mercedes a leggyorsabb, őket pedig fej-fej mellett a Williams és a Ferrari követi. A grove-i istálló technikai igazgatója, Pat Symonds szerint a Red Bull potenciálját nehéz megítélni, mert túl kevés időt töltöttek a pályán.

„Mi ott vagyunk, ahol terveztük, de az ellenfelek teljesítményét nem tudjuk befolyásolni" – mondta. „Az adatok ugyanakkor mégiscsak elárulnak valamit. Azt mutatják, hogy a Mercedes egyelőre behúzta a kéziféket, a Ferrari viszont nagyot ugrott előre."

Noha a Williams látszólag nem brillírozott a jerezi teszten – a relatív erősorrendben csak negyedikek lettek a Ferrari, a Sauber és a Mercedes mögött –, Massa bízik benne, hogy legalább megtartják a tavalyi formájukat, amikor a 3. helyen végeztek a konstruktőri összetettben. „A teljesítményleadásunk jobb, mint egy évvel ezelőtt" – árulta el. „A féktávokon és a kanyarokban ugyanolyan erősek vagyunk, mint tavaly, a kigyorsítások során pedig javult a hátsó tapadás."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!