Vágólapra másolva!
Korábban még győzelemről beszéltek, de már elismerik, hogy az nem életszerű, és örülni fognak, ha eljutnak a célig az idénynyitón. Button szerint normális, hogy egyelőre gondokkal küszködnek.

A tavaly óta a Mercedesről Honda motorra váltó McLarennél decemberben még azt mondták, már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a győzelemért szeretnének harcolni, de a döcögős jerezi tesztet követően, melynek során négy nap alatt mindössze 79 kört tettek meg, lejjebb adták az elvárásaikat.

Habár a csapat sportigazgatója, Eric Boullier közvetlenül a teszt után azt állította, elégedetten távoztak Spanyolországból, ahol a feladatlistájuk legalább felét kipipálták, a főtervező, Matt Morris már nem ennyire derűlátó. „A megtett körök száma és a teljesítményünk csalódás volt" – ismerte el az Auto Motor und Sportnak. „De pár dolgot azért elvégeztünk a programunkból, és az eredmények azt mutatták, hogy az új autónk jó."

Morris nem tagadta, hogy a nehézségek akadályozták a McLaren felkészülését. „Az aerodinamikai programunkat lelassítottuk. Nincs értelme újdonságokat próbálgatni, amíg az alapcsomaggal sem tettünk meg elég kilométert" – mondta. „Az eredeti tervünk az volt, hogy azon a szinten kezdjük a szezont, mint ahol a 2014-eset befejeztük. Ehhez azonban komolyabb fennakadások nélküli tesztekre lett volna szükségünk." A kérdésre, hogy örülnének-e, ha Melbourne-ben eljutnának a kockás zászlóig, Morris azt felelte: "Igen, ez reális cél lehet."

A McLaren a jerezi teszt első két napján alig jutott ki a pályára Forrás: McLaren

Bár a problémák nagy része a kasztni és a rendkívül szűken beépített motor összehangolásának nehézségeiből adódott, a Honda elégedett volt a teszttel, mert állításuk szerint csak apró gondok merültek fel közben. Morris is azt mondta, a szélcsatornában és a pályán szerzett adatok jól korreláltak, és a hűtéssel sem akadt gond, „ami jó hír, mert az ilyen problémákat nem lenne könnyű megoldani."

Az alapok jók

Úgy hírlik, a Honda azért is optimista, mert a motorjuk – amelybe a legjobb hajtásláncot készítő riválisuk példáját követve előre építették be a kompresszort – ugyanolyan erős, mint a Mercedesé tavaly volt. Csakhogy állítólag az idénre a német cég is rengeteget fejlődött.

A McLaren egyik versenyzője, Jenson Button normálisnak tartja, hogy a felkészülés során gyerekbetegségeket kell leküzdeni. A Hondának szerinte „megvannak a kitűzött céljai, és értik, a többiek mit tudnak kihozni a motorjukból, illetve milyen erős és gyenge pontjaik vannak az autóiknak" – mondta. „Szó sincs arról, hogy a motorjukat már a teszt előtt három évvel kipróbálták volna. Az F1-ben csak közvetlenül a téli tesztek kezdetére készülnek el az autók."

„Minden az utolsó pillanatban ér oda a pályára, mivel a motorból és az autóból is megpróbáljuk kihozni a maximumot. Biztos sokan nem értik, hogy az első teszt reggelén miért nem mindjárt reggel 9-kor, hanem csak 11-kor hajtunk ki a garázsból. Miért nem kezdünk két órával korábban? Azért, mert a télen mindent maximálisan ki akarunk használni. A lehető legjobb csomaggal akarjuk megkezdeni az első tesztet, és (az új alkatrészek felszerelése) időbe telik."

Button a 2006-os Magyar Nagydíjon a gyári Hondával aratta első futamgyőzelmét, de a japán cég a következő két év vergődése után, jórészt a gazdasági válság hatására kiszállt az F1-ből, ezért ő úgy érzi, van mit bepótolniuk, „2007-ben és 2008-ban nem értünk el olyan eredményeket együtt, mint szerettünk volna" – ismerte el. „Úgyhogy van mit helyrehoznunk közös erőfeszítéssel. Lezáratlan ügyünk van itt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!