Vágólapra másolva!
A második legnagyobb brit szupermarketlánc volt vezetője lehet a Marussia megmentésének kulcsfigurája. Úgy hírlik, hogy a csapatvezetés továbbra is a helyén marad, de először az ellenfelek segítségére lesz szükségük.

Szerdai értesülések szerint megszületőben van a Marussia megmentésének a terve, és az utódcsapatként indulni készülő Manor már be is nevezett a 2015-ös Forma-1-es szezonra. A Sky News úgy tudja, hogy a második legnagyobb brit szupermarketlánc, a Sainsbury’s volt ügyvezető igazgatója, Justin King a csapatot felélesztő konzorcium központi alakja.

„Ők komoly, nehézsúlyú üzletemberek” – mondta egy névtelen forrás a hírcsatornának. „Azt tervezik, hogy életre keltenek egy minőségi brit csapatot és márkanevet.”

Justin King számára nem ismeretlen az autósport világa, hiszen fia, Jordan King 2013-ban megnyerte a brit Forma-3-as bajnokságot, az idei szezont pedig a GP2-ben tölti a Racing Engineering csapat színeiben. King 2012-ben a Manor MP Motorsportnál versenyzett Formula Renault 2.0-val, így a bajba jutott F1-es istálló képviselőivel is kapcsolatba került már.

Az utolsó esély? Forrás: AFP/Alexander Nemenov

A menedzsment maradhat

Bár 38 nap van hátra a melbourne-i idénynyitóig, rengeteg a nyitott kérdés a Manor rajthoz állása ügyében. Ezek egy része csütörtökön, az F1 Stratégiai Munkacsoport ülésén eldől, ott kell határozni arról, hogy a brit istálló használhatja-e tavalyi autójának módosított változatát. A terv viszont itt ellenállásba ütközhet, mert egyhangú támogatásra van szükség, amely aligha lesz meg.

„Elképzelhetetlennek tartom, hogy mi ebbe beleegyezzünk, és a második csapatunk, a Toro Rosso sem támogatja” – közölte Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója Ralf Bach szakújságíróval, aki úgy tudja, hogy a másik három kis csapat, a Force India, a Sauber és a Lotus is ellenezni fogja az ötletet. A Manor végleges eltűnésével az indulók feloszthatnák maguk között a brit istálló tavalyi pénzdíját.

Amennyiben viszont mégis sikerülne megoldást találni, az eddigi menedzsment vállalná magára az alakulat újraindítását, és eljuttatását az ausztráliai rajtrácsra. „Úgy tudom, hogy John Booth és Greame Lowdon továbbra is a csapat élén marad, és azt tervezik, hogy részt vesznek az első versenyen” – jelentette Craig Slater, a Sky Sports tudósítója Jerezből.

Az idő rövidsége miatt szinte biztos, hogy a Ferrari lenne a Manor motorszállítója, mivel kizárt, hogy ennyi idő alatt a Dinningtonba visszaöltöző csapat egy új erőforrást el tudjon helyezni a tavalyi Ferrari motorhoz tervezett karosszériában. A vállalat csődeljárásának hivatalosan február 19-én lehet vége.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!