Vágólapra másolva!
A Ferrari pénteken mutatta meg az első képeket az SF15-T-ről, amellyel legkésőbb a szezon második felében akarnak újra harcolni a győzelemért.

Riválisainak többségéhez hasonlóan a Ferrari is online leplezte le SF15-T kódjelű 2015-ös versenyautóját, amellyel Kimi Räikkönen mellett az idén már a Red Bull-lal négy világbajnoki győzelmet arató Sebastian Vettel fog indulni a nagydíjakon. Fernando Alonso öt év után a McLaren-Hondához távozott.

A Ferrari SF15-T - a galériához kattintson! Forrás: Ferrari

Annak ellenére, hogy tavaly a Ferrari volt az egyetlen, amely már az idénre bevetetett új orr-szabályoknak is megfelelt, a maranellói istálló is áttervezte az autója elejét. Ez szerintük „kitűnő aerodinamikai teljesítményt" tesz lehetővé. Az SF15-T első futóműve a várakozásoknak megfelelően vonórudas rendszerű maradt – ezt a megoldást jelenleg senki más nem használja rajtuk kívül –, az oldaldobozok pedig meglehetősen szélesek, hátrafelé haladva csak későn keskenyednek el. Ennek ellenére az autó hátsó részét szűkebbre tudták húzni, és azt állítják, a jobban optimalizált hűtésnek köszönhetően „több tizedmásodpercet" nyernek körönként. A kuplungot a hatékonyabb rajtolás érdekében továbbfejlesztették.

Áttervezték a hátsó szárnyakat is, hogy „a kanyarokban stabil leszorítóerőt fejtsenek ki, az egyenesekben pedig nagyobb legyen a DRS-hatás." Az első és hátsó fékhűtő csatornákat a tavalyihoz képest másképp alakították ki, hogy jobb hűtést, de közben nagyobb leszorítóerőt is biztosítsanak, valamint mindkét futómű kinematikáját igyekeztek a Pirelli gumijaihoz igazítani.

„Tavaly csúnya autónk volt, ráadásul a győzelemre sem volt képes. Az ideit esztétikailag szeretem, de a teljesítményét még nem ismerjük" – mondta a Ferrari sportprogramját irányító Maurizio Arrivabene. „Az a feladatunk, hogy javítsunk a csapatszellemen, és fokozzuk a szenvedélyt, amely az utóbbi pár évben kicsit kiveszett az emberekből. Annak az egyetlen célnak kell lebegnie a szemünk előtt a közös munka során, hogy a lehető legtöbb győzelmet arassuk."

A kérdésre, hogy tavaly tett kijelentése mellett kitartva tényleg elégedett lenne-e, ha két futamot sikerülne megnyerniük az idén, Arrivabene azt felelte: „Egyszerűen realista vagyok. Senkinek nincs varázspálcája, hogy megváltoztassa a megváltoztathatatlant. Azt nem állítom, hogy világbajnokok leszünk, nagydíjgyőzelmeket azonban mindenképpen akarunk aratni." Hozzátette, hogy az SF15-T „tulajdonképpen már decemberre elkészült, de még végeztünk rajta pár módosítást."

Átszervezték a Ferrarit

A Ferrari az elmúlt egy évben jelentős átszervezést hajtott végre, hogy véget vessen 2009 óta tartó mélyrepülésének. Bár 2007-ben még világbajnokok lettek Räikkönennel, a mezőny egyik legjobbjának tartott Alonsóval csak az egyéni 2. helyig jutottak, ráadásul azt sem sikerült kihasználniuk, hogy a tavaly kezdődő új turbókorszakban bizonyos fokig mindenki tiszta lappal indult.

A kudarcba belebukott többek között a motorprogramot irányító Luca Marmorini, valamint a csapatfőnök Stefano Domenicali, akinek utódját, Marco Mattiaccit később sportpolitikai okokból szintén menesztették, Maurizio Arrivabenét nevezve ki a helyére. Ugyanakkor elküldték a főmérnököt, Pat Fry-t, valamint a gumiszakértőt, Hirohide Hamashimát is, és a technikai program vezetését James Allisonra bízták. Emellett átfogó tisztújításba kezdtek.

Az autónak teljesen más lett az eleje, mint a tavalyié volt Forrás: Ferrari

Arrivabene hangsúlyozta: a versenyzőktől elsősorban azt várja, hogy ugyanúgy a csapatért dolgozzanak, mint a Ferrari összes többi tagja.

Az eddig látott 2015-ös autók:

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!