Vágólapra másolva!
A franciák arra számítanak, hogy az idénynyitóig a felére csökken a hátrányuk a Mercedeshez képest. Minden gyártó beleegyezne, hogy 2017-ben változtassanak a motorokon, de csak ésszerű kereteken belül.

Az új turbókorszak első évében a Mercedes a motorfejlesztés terén is lekörözte az ellenfeleit, a Ferrari és a Renault az egész idényben jelentős lemaradással küszködött. A Ferrari motorjaival hajtott autók egyetlen futamgyőzelmet sem tudtak aratni, a Renault pedig a Red Bull révén háromszor tudott nyerni, a többi győzelmet a Mercedes zsebelte be.

Noha a legtöbben arra számítanak, hogy az erősorrend 2015-ben sem fog jelentősen változni, a Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul bizakodva várja az Ausztrál Nagydíjat. Elismeri, hogy a Mercedes valószínűleg megtart valamennyit az előnyéből, de szerinte a Renault sokkal közelebb kerülhet hozzájuk. Ráadásul a híresztelésekkel ellentétben ő arra számít, hogy a németek nem a 2015-ös specifikációjú motorjukkal kezdik meg az évet.

„A becsléseink szerint a 2014-es év végén körülbelül 60 lóerő volt a lemaradásunk a Mercedeshez képest" – nyilatkozta Abiteboul a Canal+-nak. „Abban reménykedünk, hogy a melbourne-i hétvégéig a felére csökkentjük ezt a különbséget. A Mercedesszel ellentétben mi a 2015-ös motorunkkal fogjuk kezdeni az idényt."

A Renault idén kettővel több győzelmet vár, mint tavaly Forrás: AFP

Abiteboul elárulta, a 32 fejlesztési zsetonjuknak eddig körülbelül a kétharmadát használták fel, a céljuk pedig az, hogy „legalább öt győzelmet" szerezzenek a 2015-ös idényben. A Renault annak ellenére számít eredményesebb szezonra, hogy idén valószínűleg csak két csapatot – a Red Bullt és a Toro Rossót – látnak el motorral, miután a Lotus átpártolt a Mercedeshez, a Caterham pedig egyre reménytelenebbül küzd a túlélésért.

Támogatják az erősebb motorokat

Abiteboul hozzátette, a Renault támogatja, hogy a következő években komoly változtatásokat hajtsanak végre a motorokon, erősebbé és hangosabbá téve azokat. „A Renault nem fogja ellenezni Bernie Ecclestone javaslatát, miszerint erősebb és hangosabb motorokra van szükségünk – csak az a lényeg, hogy a költségeket továbbra is kordában tartsuk" – mondta. „Az ötlet vonzó, de úgy tűnik, ahhoz már késő van, hogy 2016-ban változtassunk. 2017 viszont ideális időpont lehet erre."

A módosításokba a hírek szerint az idén beszálló Honda is beleegyezne, de 2017 előtt ők sem tartják reálisnak az 1000 lóerő feletti motorok bevezetését. A Ferrari már korábban is felszólalt a változások mellett, az Auto Motor und Sport szerint már javaslatot is tettek egy új motorformulára: egy 2,2 literes, V8-as ikerturbót szeretnének, 17 ezres fordulatszámmal és egységes KERS-rendszerrel.

A csapatot irányító Toto Wolff szerint egyértelmű, hogy a többi gyártó a Mercedes előnye miatt akar változtatni az új motorokon, de elfogadják a kihívást. A változtatások elől nem zárkóznak el, de fontosnak tartják, hogy „ésszerű" megoldás szülessen, és ne kelljen egy teljesen más motorformulával dolgozniuk.

„Az összes gyártó azt szeretné, hogy megtartsuk a motorok jelenlegi szerkezetét" – nyilatkozta Wolff. „A többi megoldás csak növelné a költségeket."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!