Vágólapra másolva!
A Honda is megkapta az engedélyt a szezon közbeni fejlesztésekhez, de az nem világos, hogy a Mercedes milyen specifikációval vág neki az év első versenyeinek.

Az elmúlt napokban híre ment, hogy a Mercedes a 2014-es motorjával indítja a Forma-1 2015-ös szezonját. Ez logikus lenne, mert a tavalyi előnyüket a rivális gyártók, a Renault és a Ferrari egy lépésben szinte biztosan nem tudják behozni, és a Mercedes ezzel a trükkel mind a 32 fejlesztési „zsetonját" az idény közben használhatná fel.

A francia L'Equipe a hétvégén a csapat főnökétől, Toto Wolfftól is idézett egy olyan nyilatkozatot, amely szerint ezt a stratégiát követik majd. Ám az olasz Omnicorse a cikkében cáfolja ezt, mondván, a Mercedes már a február 1-jén kezdődő jerezi tesztre egy új specifikációjú motort szállít az összes alakulatuknak. A lap úgy tudja, ebben a Bosch legújabb befecskendezési rendszere lesz, amely a Technikai Szabályzat 5.10.1-es cikkelye által maximálisan megengedett 500 bar nyomáson dolgozik, míg a Mercedes tavalyi motorjában még alig több mint ennek a felével juttatták a benzint az injektorokhoz.

Egyelőre nem világos, hogy a Mercedes új motorral kezdi-e a 2015-ös szezont Forrás: Mercedes

Azzal kapcsolatban, hogy az új hajtásláncuk mennyivel lesz erősebb a réginél, eltérő számokról lehet olvasni, de ha az 50 lóerős nagyságrend helytálló, a többiek komolyan aggódhatnak. A Renault és a Ferrari győzelemként értékelte, hogy az FIA egy adminisztrációs hiba folytán engedélyezte a motorok fejlesztését egészen a szezon végéig, pedig Wolff szerint ez éppenséggel nem nekik kedvez. „Azt állítják, hogy a Renault és a Ferrari jár jól vele. Pedig valójában mi fogunk profitálni belőle" – mondta.

A Honda is fejleszthet

A múlt hét végén a Hondának is sikerült kiharcolnia, hogy nekik se kelljen befagyasztaniuk a motorjukat az FIA által eredetileg elképzelt február 28-i homologizációs határidőig. Mivel a már tavaly is aktív Ferrarival, Renault-val és Mercedesszel ellentétben ők addig mindennemű korlátozás nélkül változtathatnak a hardveren, nem lett volna igazságos, hogy a 2014-es idény után meghatározott 32 zsetont maradéktalanul kijátszhassák a későbbiek során.

Az FIA ezért úgy döntött, a másik három gyártónál a szezon idejére magmaradt zsetonok átlagát kapják meg, lefelé kerekítve; ha például a Mercedes 24, a Ferrari 10, a Renault pedig 8 zsetont tart meg február 28. utánra, akkor a Honda 14-ből gazdálkodhat majd.

Bár így mind a négy motorszállító bevethet majd újításokat az év során, a szabadságukat némileg korlátozza az a szabály, amelynek értelmében egyszerre csak egyféle erőforrást homologizáltathatnak. Emiatt az összes ügyfelük autóiba ugyanakkor kell majd beszerelniük az új specifikációjú hajtásláncot, ami éppen a Honda lehetőségeit szűkíti be a legkevésbé, hiszen nekik úgyis csak egy partnerük van, a McLaren.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!