Vágólapra másolva!
Csak akkor köt névadó szponzori együttműködést a McLaren, ha megfelelő áron tudja megtenni, mondta Eric Boullier. A wokingi csapat szerinte nem szorul mindenképpen új főszponzorra, de azért keresnek új partnert.

A McLaren nem tűz ki határidőt 2013 végén elvesztett névadó szponzorának pótlására. A wokingi istálló hosszú éveken át különböző cigarettamárkák nevét és arculati elemeit viselte, majd a tavalyelőtti szezon végéig a Vodafone volt a kiemelt szponzora, de azóta nem tudott újat találni.

„Mindenki a határidőkre kíváncsi, de nekünk ilyenekre nincs szükségünk" – jelentette ki a McLaren sportigazgatója, Eric Boullier. „Ez talán arrogánsnak hangzik, de biztosíthatom önöket, hogy nem az, mert olyan kedvező helyzetben vagyunk, hogy névadó szponzor nélkül is tudunk működni. Természetesen szeretnénk egyet, mert az előrelépést jelentene, de így is boldogulunk."

Boullier nem tért ki arra, hogy aktívan tárgyalnak-e valakivel a csapat brandesítéséről. Korábban a Honda kapcsán lehetséges főszponzorként felvetődött a Sony (illetve a Playstation), a McLaren egyik technológiai partnere, a GlaxoSmithKline, valamint Fernando Alonso kapcsán a Telefonica, a Movistar, és a Santander. Arról is hallani lehetett, hogy Ron Dennis Dániában próbálkozott, mielőtt Kevin Magnussent lefokozták tesztpilótának.

A McLarennek tavaly nem volt, és még mindig nincs névadó szponzora Forrás: AFP

A McLaren francia csapatfőnöke arra sem tért ki, hogy megtartják-e az 1997 óta használt ezüstszínt, esetleg az alapító Bruce McLaren által favorizált narancssárgára váltanak, vagy az első McLaren-Honda korszakban elhíresült piros-fehér kombinációt választják. Azt viszont kijelentette, hogy nem követik a Williams példáját, amikor új névadó partnert keresnek.

„Nem állítom, hogy nem akarunk egyet, mert igen, de vannak még elvarratlan szálak. A megfelelő alkalomra várunk a megfelelő időben. Nem fogunk úgy tenni, mint más csapatok, amelyek – fogalmazzunk így – olcsón adták magukat."

Amióta a Mercedes 2010-ben gyári csapatot alapított, a McLaren vonzereje és versenyképessége is csökkent a csillagos márka partnereként. Ez Boullier szerint a Honda belépésével megváltozik, és ismét nagyobb figyelem irányul majd rájuk a potenciális szponzorok körében.

„Ez azért van, mert akik kellően körültekintőek, tisztában vannak vele, hogy a McLaren és a Honda milyen komolyan veszi a kihívást" - vélte. "Minden a helyén lesz ahhoz, hogy sikeresek legyünk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!