Az Autosprint című olasz lap szerint a Ferrari 2015-ös autóját is vonórudas első felfüggesztéssel építik meg. Ez a koncepció a hagyományosnak tekintett nyomórudas változathoz képest alacsonyabb súlypontot és kisebb légellenállást biztosít, cserébe viszont az alkatrészek elhelyezése miatt nehézkesebben állítható és szerelhető. A Ferrari még 2012-ben élesztette fel a Forma-1-ben a 2001-es Minardi óta nem látott vonórudas első futóművet (a működését itt magyaráztuk el), s bár 2013-ban a McLaren is követte a példájukat, ők tavaly visszatértek a nyomórudas változathoz.
A Ferrari viszont várhatóan továbbra is az utóbbi három évben alkalmazott megoldást alkalmazza. Ez rossz hír lehet Kimi Räikkönennek, akinek a vezetési stílusáról közismert, hogy maximális precizitást követel az autó elejétől, s aki tavaly többek között éppen azért szenvedett csapattársa, Fernando Alonso mellett, mert a kanyarok bejáratánál rendre alulkormányzottsággal szembesült. A problémát csak elvétve sikerült kiküszöbölnie egy-egy versenyhétvégén, és elismerte, hogy a Ferrari egyszerűen nem passzolt a stílusához.
Noha Räikkönen legutóbb azt mondta, az idén nem számít hasonló küszködésre, a beállításokra kevésbé érzékeny vonórudas első futómű továbbra is megnehezítheti a dolgát – és nem kedvezhet új csapattársának, Sebastian Vettelnek sem, ő ugyanis az Autosprint szerint szintén a kanyarokba agilisen bekormányozható autókat szereti.
A Ferrari egyébként az elmúlt hónapok során a hierarchia minden szintjére kiterjedő átszervezést hajtott végre, melynek során leváltották a főtervezőjüket, Nick Tombazist is, míg a technikai stáb irányítását teljes egészében James Allison vette át.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!