Vágólapra másolva!
A Honda erőforrásaira váltó csapat szerint ezzel lehetősége nyílna a gyártóknak a Mercedes utolérésére. A Renault közben megerősítette, hogy szövetkeztek Mario Illien cégével, az Ilmorral.

Eddig a Ferrarinál és a Renault-nál, illetve ügyfeleiknél követelték leghangosabban a motorfejlesztési tilalom enyhítését, és most a Mercedes erőforrásokról Hondára váltó McLaren is csatlakozott hozzájuk. A wokingi istálló sportigazgatója, Eric Boullier fontosnak tartja, hogy a gyártóknak ne kelljen a szezon előtt véglegesíteni az egész évben használni kívánt erőforrások specifikációját.

"Nem akarunk olyasmit, amitől durván megemelkednek a költségek, de itt versenyről van szó. Ennek tiltása ellentétes a sport lényegével" - közölte. "Szerintem a szabályok rögzítette kereteken belül lehetőséget kellene adni a fejlesztésre, miután az összes gyártó elkészítette a motorját."

A 2015-ös motorok homologizációja február 28-ig esedékes, de a Ferrari és a Renault kiskaput találhatott a szabályokban, és most úgy tűnik, hogy ezáltal szezon közben is lehetősége lehet a gyártóknak a fejlesztésre. Ezt leginkább a Mercedes ellenzi, amely fölénybe került az idén bevezetett V6-os turbókkal, és a költségekre hivatkozva minél kevesebb esélyt adna riválisainak a felzárkózásra.

A McLaren is támogatja a szezon közbeni motorfejlesztést Forrás: Origo

Pedig Boullier úgy véli, hogy kevésbé szigorú szabályozással a konkurens motorgyártók megközelíthetnék a Mercedes teljesítményét. "A fejlesztési tilalom feloldása révén valaki felzárkózna hozzájuk" - jelentette ki. Ha 2015-re mégsem sikerül megállapodni az idény közbeni motorfejlesztésről, 2016-ra tolódhat az engedélyezése, mivel a megszavazásához már egyszerű többség is elég lesz az F1 Commissionben. (A 2015-ös módosításhoz az összes csapat beleegyezése kellett volna.)

A Renault motorfejlesztési programjának egyik vezetője, Cyril Abiteboul közben megerősítette az Auto Hebdónak, hogy együtt dolgoznak Mario Illien cégével, az Ilmorral, ahová kiszervezték feladataik egy részét. "Ez nagyon hasznos olyan helyzetekben, amikor többféle megoldást kell megvizsgálni" - nyilatkozta Cyril Abiteboul.

Az Ilmor a Mercedesszel karöltve érte el legnagyobb F1-es sikereit az 1990-es évek végén, amikor vb-címekig repítették a McLarent.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!