Vágólapra másolva!
A korábban ismerteknél is keményebben lépett fel a Mercedes vezetése a versenyzők spái ütközése után. Még a kirúgással is megfenyegették őket.

A 2014-es szezon egyik legemlékezetesebb pillanata Lewis Hamilton és Nico Rosberg ütközése volt a belgiumi Spában, ami a két csapattárs elmérgesedett küzdelmének mélypontját is elhozta. A sokak – köztük Niki Lauda – által akkoriban már várt ütközés után Hamilton szándékossággal vádolta csapattársát, aki a balesetet okozta, de végül sérült autóval is a második helyen ért célba, így jelentős pontelőnybe került.

A Mercedes menedzsmentje már rögtön a leintés után hangot adott elégedetlenségének azért, mert egy biztos győzelmet veszítettek el, és elfogadhatatlannak nevezték, hogy Rosberg már a 2. körben nekiment csapattársának. Azt már eddig is lehetett tudni, hogy a verseny után néhány nappal alaposan megdorgálták a versenyzőiket. Ennek eredményeként Rosberg elnézést is kért, és különböző híresztelések napvilágot láttak azzal kapcsolatban is, hogy további szankciókat hoztak kilátásba ellene.

A spái ütközés után Hamilton és Rosberg is elhidegült egymástól Forrás: AFP/Tom Gandolfini

Az Autosport hetilap legfrissebb számában a legtöbb eddigi híresztelés megerősítést nyer. A brit szaklap arról számolt be, az ütközés estéjén mindkét versenyzőnek megtiltották, hogy egymással vagy a csapat bármely tagjával kapcsolatba lépjenek addig, amíg erre újra engedélyt nem kapnak. Másnap Hamilton és Rosberg közvetlen munkatársai a csapat főhadiszállásán egy kétórás, heves vita során tisztázták a történteket, valamint a korábbi hetek konfliktusait. A két pilótát csak ezután rendelték Brackley-be.

Nem kezdtek hatalmi játszmákba

„Szupererős" alakulatként emelkedett ki a válságból a Mercedes, mondta Toto Wolff csapatfőnök az Autosportnak. Ehhez viszont véleménye szerint arra volt szükség, hogy ismét tisztázzák a versenyzőkkel a szerepüket.

„Kiálltunk, és azt mondtuk: soha egyetlen versenyző sem packázhat ezzel az istállóval. Mi egy csapat vagyunk. Talán ez tett minket annyira egységessé, mert az erőviszonyok kicsit visszabillentek. Nem bonyolódtunk hatalmi játszmákba, mert az ilyesmi végzetes. Nem lehet játszmázni egy csapaton belül" – nyilatkozta az osztrák.

Wolff szerint a pilóták felismerték a felelősséget, hogy nem csupán magukért, hanem a Mercedes csapatáért, ezen belül sok száz ember munkájáért versenyeznek, erről azonban megfeledkeztek, amikor az ütközéssel eldobták a győzelmet Belgiumban.

„Amikor visszajöttek a gyárba, ráébredtek erre. Elmondtuk nekik, hogy ezt nem tehetik meg ismét, mert új fejlesztések jönnek Monzára, Szingapúrra. Az emberek éjt nappallá téve dolgoznak, nincs idejük találkozni a családjaikkal, erre ők összeütköznek a 2. körben."

A kirúgás lehetősége is felmerült

Annak ellenére, hogy a futam után Wolff és Lauda is egyértelműen Rosberget hibáztatta a baleset miatt, Wolff elmondása szerint a későbbiekben nem kerestek kizárólagos bűnbakot. Ugyanakkor figyelmeztették a pilótákat, hogy érvényes szerződésük ellenére is készek megválni tőlük, ha nem képesek együtt dolgozni a csapat sikeréért.

„Nem azt mondtuk, hogy bármelyikük is 100%-ban hibás lenne, de elég volt az 51% is. Úgyhogy azt mondtuk: Ezt nem tehetitek meg mégegyszer . Ha mégis, akkor át fogjuk gondolni, folytatni akarjuk-e ezzel a felállással. Ez az üzenet nem hivatalosan, de célba ért, és erősítette a helyzetünket."

A Belga Nagydíj után Hamilton 7-ből 6 futamot megnyert, ebből ötöt zsinórban. Rosberg viszont mindössze egyet, és négy 2. helye mellett kétszer műszaki hiba miatt ki is esett. Ennek következtében Hamilton visszavette a vezetést a bajnoki pontversenyben, hogy végül megszerezze az egyéni bajnoki címet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!