Vágólapra másolva!
Az elmúlt hetek során elfogadott javaslatok mellett az FIA szabályba foglalta, hogy 2016-tól 18 év lesz a minimum korhatár az F1-ben, változnak különböző a tételek, és a Safety Carra vonatkozó előírások is módosulnak.

Megelégelte az FIA, hogy a Forma-1-ben egyre fiatalabb versenyzők is rajthoz állhatnak, ezért 2016-tól csak olyan pilóták szerezhetik meg a szuperlicenszt, akik betöltötték a 18. életévüket, legalább két szezont teljesítettek már valamilyen formulaautós sorozatban, tanúsítják a szabályok pontos ismeretét, legalább 300 kilométert teszteltek kortárs F1-es autóval, valamint elegendő pontot szereznek a korábbi eredményeiket értékelő ponttáblázaton, amit az FIA jövőre vezet be. A szigorított feltételek több pontja is ellehetetlenítené a jövőre a Toro Rosso színeiben versenyen is bemutatkozó Max Verstappen leigazolását, de őt az új szabályok már nem érintik, mivel már megszerezte az induláshoz szükséges szuperlicenszt.

A Motorsport Világtanács döntései között szerepel a szezonzárón járó dupla pontok és a gyakorlatban meg sem valósított Safety Car utáni állórajtok eltörlése, valamint a Virtuális Safety Car (VSC) szabály bevezetése. Az FIA közleménye szerint a „versenyt felfüggesztő VSC procedúrát a versenyigazgató utasítására lehet kezdeményezni. A legtöbb esetben akkor lesz használatban, amikor duplán lengetett sárga zászlókra van szükség, és a versenyzők vagy pályabírók veszélyben lehetnek, de a körülmények nem indokolják a Safety Car bevetését."

Enyhébb büntetés motorcseréért

A teljes erőforrás cseréje jövőre már nem jár külön retorzióval, ehelyett csak az egyes alkotóelemek után adnak majd büntetést, ahogy ezt a jelenlegi szabályok is rögzítik. Amennyiben a versenyzőt hátrasorolják a rajtrácson, de a rajtpozíciója miatt ez nem alkalmazható maradéktalanul, a fennmaradó helyeket időbüntetésre váltják át, így a fennmaradó plusz helyeket a versenyző nem viszi át a következő futamra.

Továbbra is szigorúan kezelik a sportfelügyelők a bokszból való veszélyes kiengedést. A jövő évtől 10 másodperces stop&go büntetés is kiosztható a bokszot nem biztonságos autóval elhagyó versenyzőkre, a versenyszituációkban szabálytalankodók pedig az idei 5 másodperces időbüntetés mellett 10 másodperces várakozással is sújthatók a következő kerékcseréjük során.

A veszélyesen kiengedett autókért is extra büntetés járhat Forrás: Mercedes

Amennyiben egy autón a rajt előtti 15 másodperces jelzés idején még dolgoznak a szerelők, a pilótájának automatikusan a bokszutcából kell indulnia. Egy piros zászlós megszakítást követően a versenyzők a rajtrács helyett szintén a bokszutcában kötelesek felsorakozni. További jelentős változás, hogy Safety Car-fázis végén ezentúl nem kell megvárni, hogy a körhátrányukat ledolgozó sereghajtók utolérjék a mezőny végét: miután visszaelőzhették a körelőnyben lévő ellenfeleiket, a biztonsági autó bármikor távozhat a pályáról.

Korábbi határozatukat megerősítve az FIA betiltotta a FRIC néven elhíresült első futómű konstrukció további használatát, valamint 2015-től a tervezetthez képest 1 kg-mal nagyobbra, 702 kg-ra növelték az autók pilótával együtt mért minimális tömegét.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!