Vágólapra másolva!
A frissen felállított Promóciós Munkacsoport már dolgozik rajta, hogy népszerűbbé tegye a közönség körében az F1-et. Akár a paddockba is beengednék a szurkolókat, és a közösségi médiát is használni fogják.

A Forma-1 egy újonnan felállított bizottság, a Promóciós Munkacsoport segítségével próbál olyan újításokat kitalálni, amelyekkel népszerűbbé tehetik a Forma-1-et. A sportág nézettsége az utóbbi években folyamatosan csökkent, és a versenyek helyszínére is egyre kevesebben látogatnak ki, ezért a csapatok egyetértenek abban, hogy változtatásokra van szükség.

Az új munkacsoportot a csapatok képviselői alkotják, és az Abu-dzabi Nagydíj előtt már meg is tartották az első ülésüket. A Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams szerint az istállók olyan ötleteket kezdtek el felvázolni, amellyel javíthatják a nézői élményt a versenyek helyszínén, és a nagydíjhétvégék között is nagyobb érdeklődését tarthatnak fenn a Forma-1 iránt. „Megvizsgáljuk, milyen promóciós lehetőségek rejlenek az F1-ben, hiszen biztosítanunk kell, hogy a sportág működése a jövőben is fenntartható legyen" – mondta.

Az eddig felvetett ötletek között szerepel, hogy csütörtökönként a közönség számára is megnyitnák a paddockot, a bokszutca-látogatás élményét is növelnék, valamint a hétvége során több interakciót teremtenének a versenyzők és a rajongók között. A Forma-1 jelenlétét a közösségi médiában is növelnék, ezzel a fiatalabb nézőkhöz próbálnak közeledni. A csapatok által elfogadott ötleteket a Stratégiai Munkacsoport felé továbbítják, ahol szavaznak a bevezetésükről.

Közelebb vinnék a versenyzőket a rajongókhoz Forrás: AFP

Ecclestone is támogatja

Bernie Ecclestone nemrég egy nagy felháborodást kiváltó nyilatkozatot tett, amelyben kifejtette, hogy a Forma-1-nek nincs szüksége a fiatal rajongókra, a közösségi médián való jelenlétnek pedig nincs értelme. A Promóciós Munkacsoport létrejöttét azonban mégis támogatta, és elismeri, hogy a Forma-1 rajongói bázisának fenntartásához szükség van az új generáció érdeklődésére.

„A tinédzserek számára is vonzónak kell lennünk" – mondta még Abu-Dzabiban. „Olyan emberekre van szükségünk, akik a Forma-1-et követve nőnek fel – mint azok, akik ma 30 évesek, de már 15 éve is nézték a versenyeket."

Ecclestone szerint arra kell rájönni, hogy a mai felnőtteket mi fogta meg annak idején a Forma-1-ben, és ennek megfelelően kell megoldásokat találni a sportág népszerűsítésére.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!