Vágólapra másolva!
Nagyobb fölénnyel bizonyult eredményesebbnek vele, mint tavaly Sergio Pérezzel szemben, de így sem biztos, hogy a McLaren őt fogja megtartani az érkező Fernando Alonso mellett.

Jenson Button az idén 126 pontot szerzett, míg csapattársa, Kevin Magnussen csak 55-öt, ráadásul 10:9 arányban az időmérőkön is ő bizonyult a jobbnak. Sergio Pérez tavaly mindkét mutató alapján jobban helytállt vele szemben, mégsem biztos, hogy a McLaren Buttont tartja meg, amikor valamelyik versenyzőjétől megválik az érkező Fernando Alonso miatt.

„Ha csak a statisztikákon múlna, nagyon egyszerű lenne a választás" – mondta a csapat versenyigazgatója, Eric Boullier. „Elég lenne fognom a számológépemet, és az alapján meghoznom a döntést, de ez nem így működik. Mindegy, nem akarok többet hozzáfűzni, már éppen eleget nyilatkoztunk róla. A McLaren kiadott egy közleményt, amely szerint december 1-nél semmiképpen nem születik majd döntés a kérdésben. Úgyhogy türelmet kérek."

Button hiába volt eredményesebb Magnussennél, lehet, hogy a pályafutása véget ért Forrás: AFP

A késlekedés egyik oka sajtóértesülések szerint az, hogy míg a McLaren főnöke, Ron Dennis Magnussent tartaná meg, mert benne látja a jövőt, a csapat más tagjai – és maga Alonso is – a rutinjára való tekintettel azt szeretné, ha Button segítene átvezetni az istállót a Honda-korszakba. Felmerült a szintén a McLaren által protezsált Stoffel Vandoorne neve is, de Boullier szerint valószínűbb, hogy őt jövőre még a GP2-ben fogják versenyeztetni, ahol az idén a 2. helyen végzett Jolyon Palmer mögött.

A keddi és szerdai abu-dzabi teszten éppen ő kapta a megtisztelő feladatot, hogy vezesse a Honda turbómotorjához átépített McLarent, az autó azonban elektromos gondok miatt a két nap alatt csupán 5 kört tett meg. Boullier nem tagadta, hogy ez elmarad a várakozásaiktól, de azt állítja, nem vesztettek vele sokat.

„A próbapadon is sokmindent ki tudunk próbálni" – mondta. „Egy olyan autót hoztunk ide, amely a motor, az akkumulátor, és a többi részegység elrendezése szempontjából lényegében a jövő évi modell alapja volt. Tényleg sok dolog nem működött benne, de a problémákat megoldhatjuk a próbapadon."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!