Vágólapra másolva!
A DTM-futamgyőztes Pascal Wehrlein zárta az élen az utolsó 2014-es tesztet Abu-Dzabiban, amely még a tegnapinál is kevesebb szerencsét hozott a McLaren-Honda számára.

Számos új pilótával, nagyrészt zavartalanul zajlott a 2014-es év utolsó tesztnapja Abu-Dzabiban, de a keddi nehézségek után a McLaren-Honda sorsa szerdán sem fordult jobbra. A wokingi csapat ma is csupán a délután folyamán tudott pályára lépni, mert egy rejtélyes hiba miatt az MP4-29H/1X1 reggel nem tudta elhagyni a bokszot, utána pedig több órán keresztül keresték a meghibásodás okát.

„Nagyon nehéz megérteni, hogy mi történt" – mondta Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke az Autosportnak. „Reggel 9-kor beindítottuk az autót, majd valami elromlott, ezért ismét el kellett távolítanunk az akkumulátorokat" – magyarázta.

A McLaren végül a keddi 3 kör után szerdán is csak 2-t regisztrált, de az autójuk már az első végén is csak tréleren jutott vissza a bokszba. A wokingiak jövőre már az új autóval akarják megkezdeni a teszteket, így a Honda motoros MP4-29H/1X1 minden idők egyik legkevesebbet futott F1-es modellje marad.

A Honda-motoros McLarennek ismét nem volt jó napja, de eleve csak a teszthez építették Forrás: McLaren

Több versenyző számára is hasonlóan rövid betekintés nyílt szerdán az F1 2014-es világába. Közülük talán a Mercedest vezető Pascal Wehrlein lehetett a leginkább megtisztelve, hiszen a 20 esztendős német csupán a harmadik pilóta, aki a két állandó versenyző után az idei világbajnok W05 Hybridet valaha vezethette. A DTM futamgyőztes élt a lehetőséggel, és a legjobb idővel zárt, a nap folyamán a Pirelli új szuperlágy, lágy és közepes keverékét is kipróbálta, valamint néhány 2015-ös fejlesztést is felszereltek az autójára.

„A DTM és a Forma-1-es autó között nagy a különbség, ez jelentette ma a fő kihívást, különösen a fékek terén. Ez egy fantasztikus autó, jól esik magamat az élen látni, de ez igazából nem sokat jelent, mert mindenki másféle programot futott. Az a fontos, hogy rengeteget fejlődtem a nap folyamán, és teljesíteni tudtam az előírt feladatokat" – mondta Wehrlein, aki az év folyamán a szimulátorban segítette a csapat munkáját, és szeptemberben a kétéves W03-at is tesztelhette.

Életében először vezethetett F1-es autót a GP2-ben versenyző Raffaele Marciello, aki rögtön a második helyen zárt. A Ferrari üdvözölte, hogy ismét egy olasz pilóta ülhet a vörös versenyautóba, aki ráadásul sisakján Jules Bianchi gyógyulásáért is szurkolt. Azután, hogy a Mercedes szerelői kedden kiszúrták, ahogy egy Ferrari csapatruházatba öltözött hölgy hőkamerával felvételeket készít Nico Rosberg autójáról, ma nem bukkantak fel újabb fotók, így a Scuderia valószínűleg a saját autójára koncentrált.

„A különbség nagyon markáns a GP2-es autóhoz képest, különösen a motor- és fékerő terén" – ismerte el Marciello. „Mivel ez volt az első alkalmam az F14 T volánja mögött, folyamatosan igazítanom kellett a vezetési stílusomon, de alapvetően otthonosan éreztem magam, és remélem, hogy segítettem a csapatot hasznos adatokhoz jutni."

A 3. pozícióban Max Verstappen zárt. A Toro Rossónál jövőre versenyen is bemutatkozó tinédzser újabb 78 kört futott. A délelőttöt pozitívnak értékelték, délután viszont 65 megtett kört követően problémáik akadtak az erőforrással, de háromórás vesztegelés után Verstappen vissza tudott térni a pályára. Eközben Jean-Eric Vergne a Twitteren bejelentette, hogy jövőre nem marad a faenzai istállónál, így szinte biztos, hogy a tegnap a Red Bullt vezető Carlos Sainz Jr. igazol a helyére.

Iismét a gumik és az aerodinamika a középpontban

A csapatok többsége ma is a 2015-ös abroncsok kipróbálásával, valamint aerodinamikai vizsgálatokkal töltötte a napot. A Pirelli szerint nagy változások nem történtek az új gumik kapcsán, csupán kisebb fejlesztéseket végeztek el. Ezek megismeréséhez az olasz gyár szerint mindenképpen referenciapontokra van szükség, ezért a mai nap menetrendje kapcsán arra számítottak, hogy a csapatok először az idei gumikkal lépnek pályára, majd rögtön az újakra váltanak.

A Caterham színeiben ezúttal is Will Stevens lépett pályára, és az általa okozott utolsó, ötödik piros zászlóig 76 kört tett meg, végül az ötödik 5. helyen zárt. Stevens délelőtt foglalkozott a 2015-ös gumik tesztelésével. A brit pilóta tetszését elnyerték az új Pirellik, úgy érezte, hogy sokkal jobban tapadnak, és a versenyzőknek is több önbizalmat adnak.

„Bárcsak most kezdődne a versenyhétvége, e két tesztnap után! Mindenképpen rengeteget léptem előre" – mondta Stevens, aki büszke rá, hogy nem követett el újoncokra jellemző hibákat, miközben a Caterham is megbízhatóan szerepelt mind a futamon, mind a teszten. „Hogy a jövő mit hoz, azt majd meglátjuk."

A Saubernél ismét a frissen igazolt Marcus Ericsson volt szolgálatban, ezúttal ő tette meg a legtöbb kört, és végül 4. lett. A svéd pilóta mai feladata aerodinamikai vizsgálatok, a 2015-ös gumik, és a beállítások finomhangolása volt, miközben folytatta az összeszokást új munkaadójával. Ericsson délelőtt rövidebb, délután jellemzően hosszabb etapokat futott az év utolsó tesztjén. Jövőre a ma még a Williamsnél dolgozó Felipe Nasr csatlakozik hozzá. A brazil pilótát délelőtt az elektronika hibája hátráltatta, majd intenzív aerodinamikai tesztekkel kezdett, aztán a nap nagy része során a többiekhez hasonlóan a gumikkal foglalkozott. „Jövőre is ugorj be hozzánk" – üzent a mai 8. Nasrnek a Williams a Twitteren.

A Lotusnál is eljött a búcsú napja

Ismét újoncot avatott a Force India is, ahol Richard „Spike" Goddard vezetett a nap folyamán, ráadásul a silverstone-i kiscsapat néhány kör erejéig Anthony Hamilton újdonságát, az Info Winget is kipróbálta. „Mivel viszonylag kevés szabályváltozás lesz a két szezon között, az elmúlt napok során megtett kilométerek értékesnek bizonyulnak különböző tervezési irányvonalak feltérképezése kapcsán" – nyilatkozta a Tom McCullogh, a Force India vezető versenymérnöke.

Goddard után a sorban honfitársa, Daniel Ricciardo következett a Red Bullal, aki annak ellenére megtett 88 kört, hogy a délután elfüstölt az autójába épített Renault erőforrás. A tabella alját a McLarennel küszködő Vandoorne előtt a Lotus két fiatalja, Esteban Ocon és Alex Lynn foglalta el. A francia Ocon délelőtt szintén a gumikkal foglalkozott, majd délutánra átadta a helyét a Red Bull támogatását élvező Lynn-nek, aki több kört is ment, és jobb időt is tudott futni, bár ennek nincs túl nagy jelentősége.

Szerdán egyelőre utoljára dolgoztak Renault erőforrások enstone-i F1-es autóban, miután a Lotus a 2015-ös szezont már a Mercedes partnereként kezdi meg. Az elmúlt 20 év során a Benetton, a Renault, és a Lotus autóiban folyamatosan a francia gyár motorjai működtek (igaz, néha más néven), így az idei szezon vége számukra is korszakváltást hoz.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!