Vágólapra másolva!
A Williams volt a leggyorsabb az Abu-Dzabiban rendezett első tesztnapon, amelyen a legnagyobb várakozás az egyelőre küszködő McLaren-Honda bemutatkozását övezte. A wokingi csapat csak 3 kört tett meg, az újonc- és visszatérő versenyzők viszont annál többet. Vettel civilben feltűnt a Ferrarinál.

Mindössze egy napig tartott a csend Abu-Dzabiban, mivel a vasárnapi szezonzáró után a csapatok már kedden megkezdték a felkészülést a 2015-ös szezonra, az összes istálló egy-egy autóval ismét pályára lépett. A holtszezon első tesztjén több állandó versenyző mellett újoncok és tesztpilóták is lehetőséget kaptak a vezetésre, valamint először mutatta meg magát az ellenfeleknek a McLaren-Honda tesztautója. A legtöbb istálló a 2015-ös új Pirelli gumikat próbálgatta, egyelőre jellemzően rövidebb etapokon, de az olasz gyártó szerint szerdán már hosszabb szakaszok is következhetnek.

Nyilvánosan Vandoorne vihette pályára elsőként a Honda-motoros McLarent Forrás: McLaren

A legnagyobb várakozás kétségkívül a McLarent övezte, amely vasárnap még Mercedes erőforrásokkal versenyzett, kedden viszont már a Honda új hajtásláncát kezdte használni. Az MP4-29H/1X1 kódnevű tesztautó elektronikai gondok miatt az egész délelőttöt a bokszban töltötte, majd Stoffel Vandoorne, a GP2 idei második helyezettje délután is mindössze három kört tudott vele megtenni. A McLaren többször próbálkozott, az utolsó két órában kétszer is pályára léptek, egyszer meg is kellett szakítani miattuk a tesztet, de ma mért kör nélkül a tabella legalján végeztek. Eric Boullier ugyanakkor előre elmondta, a köridők egyelőre nem fontosak a csapat számára.

„A ma bevetett motor még mindig fejlesztés alatt áll, nem a versenyekre szánjuk, de tartjuk vele a fejlesztési ütemtervet. Ausztráliáig még sok újdonság várható, jó ritmusban készülünk a következő szezonra" – mondta Jaszuhisza Arai, a Honda motorsport igazgatója.

Rutinos pilóták az élen, Vettel a Ferrarinál

Nem okoz meglepetést, hogy a köridő táblázat első három helyét rutinos versenyzők foglalják el. Kedden Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a délelőtt és a délután folyamán is. A vasárnapi 3. helyezett reggel 1:43.884-es kört futott a lágy gumikkal, de 15 perccel a nap vége előtt 1:43.396-ra tudta javítani az idejét. A 2.a helyen a ferraris Kimi Räikkönen zárt, akinek munkáját a háttérből már újdonsült csapattársa, Sebastian Vettel is figyelte. A német pilóta a Red Bull döntése miatt egyelőre nem tesztelhet a Scuderiánál, de civilben már ma is a garázsban tartózkodott, bemutatkozott a csapattagoknak, és a rádiót is hallgatta.

Kedden Bottas volt a leggyorsabb Forrás: Williams

„Mivel több időnk és több felhasználható gumink volt, különböző megoldásokat tudtunk kipróbálni bármilyen probléma nélkül" – nyilatkozta Räikkönen. "A következő szezonra szánt gumik tesztelése biztató eredményeket hozott, de meg kell várnunk, hogy az új autón is kipróbáljuk őket a téli tesztek során, és átfogóan megismerjük a viselkedésüket."

Räikkönen honfitársához, Bottashoz hasonlóan 80 kört tett meg. A legjobb ideje csaknem fél másodperccel elmaradt a Williamsétől, de a Ferrarit bizonyára Räikkönen első gumijainak hőmérséklete foglalkoztatta jobban, miután külön szenzorokat is telepítettek az idei év során végig szenvedő finn versenyautójára.

A 3. helyen a nap legszorgalmasabb résztvevője, Nico Rosberg végzett. Miközben Lewis Hamilton visszatért Nagy Britanniába, a világbajnoki második Rosberg a vasárnapi versenytáv több mint kétszeresét, 114 kört tett meg az Ezüstnyíllal, és 1:44.512-es időt ért el.

„Jó napunk volt, leginkább a jövő évi gumikkal foglalkoztunk, és hasznos tapasztalatokat szereztünk, mert a beállítások terén sok lehet miattuk a változás" – mondta Rosberg, aki azt is elismerte, hogy már 2015-re szánt alkatrészeket is kipróbáltak a Mercedesen.

A Force Indiánál tesztelt a GP2 bajnoka

Életében először vezethetett F1-es autót Jolyon Palmer, a GP2 idei bajnoka. Az édesapja, az egykori versenyző Jonathan nyomdokaiban lépdelő fiatalnak a Force India adott lehetőséget. Annak ellenére a 4. legjobb időt tudta futni, hogy kétszer is műszaki hiba hátráltatta, így mindössze 37 kört tett meg. 1:44.516-os idejével viszont jó benyomást kelthetett, annál is inkább, hogy jobban szerepelt a jövőre várhatóan versenyzőként is bemutatkozó Carlos Sainz Jr-nál, aki a Red Bull-lal az 5. lett kedden.

„Szerintem fontos volt számomra ez a teszt, mert így a Red Bull is tudhatja, hogy előreléptem a tavalyi évhez képest" – mondta Sainz, aki egyelőre nem biztos abban, hogy az F1-be szerződhet. „Úgy érzem, szép munkát végeztem, mégpedig hiba nélkül, és ez volt a legfőbb cél." Sainz szerint a köridők nem mérvadóak a teszten, ezért a csapata fogja elbírálni a teljesítményét.

Sainz a Formula Renault 3.5 idei bajnoki címe után jutalomként tesztelhetett, de a hírek szerint jövőre Max Verstappen csapattársaként a Toro Rossónál versenyezhet majd. A spanyol fiatal 99 megtett kör után 1:45.436-tal fejezte be a napot, idejéből azonban nehéz bármit is kiolvasni, főleg annak tükrében, hogy nem egész 1 tizedmásodperccel volt gyorsabb a Caterhammal 101 kört autózó Will Stevensnél.

„Nagyon elégedett vagyok magammal. Végigmentünk mindenen, amin kellett, és több mint száz kört teljesítettünk, ami nemcsak számomra jó, mert gyűjtöm a kilométereket, hanem azért is, mert bizonyítja, hogy az autónk megbízható. Elég közel kerültünk a hétvégi időmérős tempónkhoz is" – nyilatkozta Stevens.

Visszatérők és átigazolók a tabella alján

A tabella alsó felén találjuk Charles Pic-et, aki fél év kihagyás után ismét visszaülhetett a Lotus volánja mögé. 88 kört tett meg és 1:46.167-es ideje a 7. helyre volt elég. Őt követte a Saubernél bemutatkozó Marcus Ericcson 95 megtett körrel, majd az utolsó értékelhető időt elérő Verstappen, aki egy műszaki hiba miatt a falnak ütközött Toro Rossójával, ezért csak 55 kört tudott megtenni. A Lotus részéről nyilatkozó Alan Permane elégedetten nyugtázta a napot.

„Jól alakult a mai teszt számunkra, számos aerodinamikai vizsgálatot elvégeztünk, ezek mindegyike segíti a jövőre vonatkozó fejlesztéseinket. Arra is adódott lehetőségünk, hogy kipróbáljuk a 2015-re szánt Pirelli gumikat, ami jó adatokkal szolgált az Enstone-ban zajló munkához" – mondta a csapat vezető versenymérnöke.

A teszt szerdán is folytatódik Abu-Dzabiban. A Red Bullnál visszatér a pályára Daniel Ricciardo, a Lotus pedig két fiatalt, az F3 Európa-bajnokság győztesét, Esteban Ocont és a GP3 bajnokát, Alex Lynnt is kipróbálja, míg a Ferrarinál a GP2-ben szereplő Raffaele Marciello is bemutatkozhat majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!