Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel eredetileg az 5-6. helyet szerezte meg, de egy technikai szabálytalanság miatt a rajtrács végére száműzték őket. Romain Grosjean a szabályoknak megfelelően példátlanul nagy, 20 helyes rajtbüntetést kapott, amiért a belsőégésű motorból, a turbófeltöltőből és az MGU-H-ból is a hatodikat szerelték be az autójába. Mivel azonban ebből csak 2-t tud megkapni, a sportfelügyelők döntésének megfelelően egy áthajtásos büntetés is vár rá a versenyen.

A rajtsorrend így fest:

  1. Rosberg (Mercedes)
  2. Hamilton (Mercedes)
  3. Bottas (Williams)
  4. Massa (Williams)
  5. Kvjat (Toro Rosso)
  6. Button (McLaren)
  7. Räikkönen (Ferrari)
  8. Alonso (Ferrari)
  9. Magnussen (McLaren)
  10. Vergne (Toro Rosso)
  11. Pérez (Force India)
  12. Hülkenberg (Force India)
  13. Sutil (Sauber)
  14. Gutiérrez (Sauber)
  15. Maldonado (Lotus)
  16. Kobajasi (Caterham)
  17. Stevens(Caterham)
  18. Grosjean (Lotus) *
  19. Vettel (Red Bull) **
  20. Ricciardo (Red Bull) **

* 20 (10+5+5) helyes hátrasorolás a hatodik belső égésű motor, turbófeltöltő és MGU-H beszerelése miatt, plusz egy áthajtásos büntetés a versenyen.

** Kizárás az időméréről a hajlékony első vezetőszárny miatt. Vettel és Ricciardo sorrendjét a Sportszabályzat 36.2-es cikkelye szerint a 3. szabadedzésen elért eredményük határozza meg. Még az is elképzelhető, hogy a bokszból kell majd rajtolniuk, ha az első vezetőszárnyukat az eddig használthoz képest jelentősen eltérő specifikációjúra cserélik.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!