Vágólapra másolva!
Magnussen a 3. helyen zárta a délutáni edzést, de tudja, hogy szombaton nehéz lenne hasonló eredményt elérnie. Button számos problémával küszködött az edzéseken.

Felemás napot zárt a McLaren Abu-Dzabiban: az új alkatrészeket tesztelő Kevin Magnussen elégedett volt a pénteki edzések alakulásával, Jenson Button munkáját viszont egész nap kisebb-nagyobb problémák hátráltatták.

Magnussen autójára több új elemet is felszereltek pénteken, de a legnagyobb változást egy teljesen új első szárny jelentette, amely feltűnően hasonlít a Red Bull megoldására. Ez nem is véletlen, hiszen az új szárny tervezését az osztrákoktól érkező mérnök, Peter Prodromou irányította. A McLaren eddig használt szárnya négy fő elemből és egy terelőlapból állt, az új verzió viszont sokkal összetettebb: öt elem alkotja, a szárny külső felén ráadásul az egyik elem kettéválik, így a szárnyvégeken már hat részt lehet elkülöníteni. További változás, hogy a McLaren eddig ívelt szárnyvéglapja egyenesebb lett, és nyílásokat is vágtak rá, szintén a Red Bull koncepcióját követve.

A délutáni edzést a Mercedesek mögött a 3. helyen záró Magnussen elmondta, az új szárnnyal érezhetően jobban működött a McLaren. „Mindkét edzésen új első szárnyat teszteltem, és tényleg éreztem a különbséget – ez mindig jó jel. Szerencsére sikerült sok kört futnunk vele, és rájöttünk néhány érdekes dologra, ez is pozitívum" - magyarázta a dán, aki szűk 8 tizeddel volt lassabb a Mercedeseknél. „Az új szárny teljesen más elveket követ, mint a régi, és azt hiszem, a mai teszt bebizonyította, hogy jó úton haladunk."

Egyelőre csak Magnussen tesztelhette az új szárnyat Forrás: AFP

A dán elmondta, a kiváló pénteki eredmény után szombaton némi visszaesésre számít. „Igaz, hogy ma 3. lettem, de elképzelhető, hogy holnap nem tudunk majd a második rajtsorért harcolni" – ismerte el. „Pénteken mindig jobbnak tűnünk, mint szombaton – a többiek minden találnak valami extrát, és szerintem ez itt is megtörténhet."

Ez nem Button napja volt

Button csapattársával ellentétben nem tesztelhette az új alkatrészeket, de nem csak ezért alakult rosszabbul a pénteki napja, mint Magnussennek. Délelőtt mindössze 8 kört tudott megtenni egy műszaki hiba miatt, és délután is különböző gondokkal küszködött.

„Az első edzésen hidraulikai problémánk volt, majd délután a hátsó felfüggesztéssel volt gondom" – mondta a brit, aki délután Magnussentől is 6 tizedet kapott, és csak a 8. helyen végzett. „Ráadásul valami baj volt a pilótafülkével is, ezért folyton ki kellett szállnom az autómból. Azt hiszem, mondhatjuk, hogy egy mozgalmas napon vagyok túl."

„A sok extra munka miatt persze a beállításoknak sem sikerült jó alapot találnunk. Ez természetes, hiszen azzal kellett foglalkoznunk, hogy a problémáinkra megoldást találjunk" – magyarázta Button, aki azért nem volt teljesen elégedetlen a napjával. „Egy körön egész jónak tűnik az autónk, bár nem tudom, hogy ez holnap is így lesz-e. Holnap a gumikkal is kicsit többet kell dolgoznunk, mert még nem tudjuk, hogyan viselkednének egy hosszú etapon."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!